BuenoBull

Trådstartare
Är det för kallt att ta ut marsvinen nu? En kortis bara? Om ingen orkar läsa så bor jag i Uppsala;)

Sv: Kyligt?

Mina tjejer får inte komma ut nu. Även om det är hyffsat varmt i luften så är det på samma gång kyligt ( :confused: :D ), marken är dessutom inte heller varm direkt.
Och så blåser det för mycket.....
Men så är mina tjejer (i alla fall en av dem) rätt känsliga...

Skaffa kattlåda vetja! I med jord och tjoffa dit havre eller annat och vattna - vips har ni en inomhusgräsmatta! Vilket marsvin bryr sig om annat än maten liksom? :D

Utelek tycker jag inte dina marsvin skall ägna sig åt men att forsla dom tål dom allt. Jag är mer orolig över att dom lätt blir nerkylda för att marken stort sätt alltid är våt denna tiden på året.
Marsvin tål kyla en hel del men inte kyla samband med väta.

Marsvinpojkar är mer intresserad av tjejer än mat :angel: :D
Det finns faktiskt en del som odlar havre inne för att ge till sina marsvin.
Jag är för lat men grodda groddar istället av mungböndor och alfagroddar. Samtliga djur tycker det är :d
Köper man morötter så kan man faktiskt sätta topparna i lite vatten och få lite morotsblast vilket grisarna också är förtjusta i.

Ja just ja, det tänkte jag inte på! Men marsvin borde ju tända på matsex så de kan väl rulla runt där :angel:

Jorå, det vet jag - men hur många får en hel gräsmatta för sig själva :D

Ey smart med morotsblasten! Det ska jag bannemig fixa till åt krypen (okej, inga marsvin men ändå! :D) här hemma sen :)

Min gnagare får inte vara ute längre än en liten stund (om det är fint väder) för att jag tycker att det är för kallt på marken. Brukar lägga hö i buren som skyddar från den värsta markkylan, samtidigt som han kan hitta ett och annat grönt strå..

Jag tar inte ut min lille längre...är rädd att han ska bli förkyld...

Liknande trådar

Tjatter Jag vill köpa en vara från Hööks, men den finns bara i Skellefteå och Hööks vill inte skicka från butik. Är det någon här på Buke som...
Svar
1
· Visningar
292
Senast: Houdinie
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 098
Senast: Maniac123
·
Katthälsa :arghh::arghh: Katten har dragit in loppor och jag får snart panik. Hon har givetvis medel mot alla sånna där äckliga småkryp och HON...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: CaisaCax
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka