Kycklingpaj

Nebraska

Trådstartare
Finns det någon som kan tipsa om ett bra recept på kycklingpaj? Helst utan äggstanning, men om det är garanterat lyckat så kan det gå ann ändå.
 
Sv: Kycklingpaj

Mitt godaste kycklingpajrecept.

Vanlig pajdeg som med fördel har förgräddats.

Stek tärnad kyckling (vi brukar använda filéer)
Ha i tärnad paprika och hackad lök.
Häll i champinjoner.
Låt allt fräsa ihop en stund.
Häll sedan på kycklinbuljong, matlagningsgrädde och redning så att det blir krämigt.

Häll grytan i pajskalet strö på lite riven ost.
In i ugnen tills osten fått fin färg.
 
Sv: Kycklingpaj

Googlar du efter brittiska eller Amerikanska "chicken pie"s så får du en uppsjö av recept utan äggstanning och med massa härliga smakkombinationer. Tror inte jag stötte på en enda paj i England med äggstanning. (Om jag inte beställde en "quiche" då)

Du kan ju prova lätta till "Jamie oliver", "ottolenghi" eller någon kock/restaurang du gillar så begränsar det sökningen lite.
 
Senast ändrad:
Sv: Kycklingpaj

Min mamma brukar göra en supergod paj (vegetarisk till mig iofs, men kyckling i originalet) utan äggstanning. Fyllningen görs bara på crème fraîche vitlök, grädde och hönsbuljong tror jag. Borde gå googla sig till :)
 
Sv: Kycklingpaj

Blanda tillagade kycklingbitar och ev stekt vårlök, rostad vitlök och kokta sparrisknoppar med riven ost (smakrik) och valfri creme fraiche (parmesan/vitlök är mycket god), krydda med sakt och peppar och ev örtkrydda toppa med tomater och persilja. Mums.
 
Sv: Kycklingpaj

Vanlig pajdeg
Kött från 1 grillad kyckling
1 paket Philadelfiaost och 1 burk tacosås i valfri styrk

Blanda osten och tacosåsen i en kastrull och värm detta till en sås häll sedan över kycklingen. In i ugnen till det fått fin färg
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 790
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Är det någon som lyssnat på senaste avsnittet av Sveriges radios granskade program Kaliber? I programmet förekommer ljudinspelningar där...
2
Svar
29
· Visningar
2 464
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp