Kvinnor och män - kontaktförsök, relationer och inkomst (utbruten från Kan man inte bara få vara trevlig?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det stämmer. Men det förändrar inte att man faktiskt måste ha förståelse för att "gärningsmannen" har problem som lett till det han gör. Då är det också enklare att förebygga problemen.
Varför skriver du ”gärningsmannen” och inte gärningsmannen? Om någon slår ihjäl sin sambo, eller misshandlar den, är den då inte en gärningsperson utan citationstecken?

(Postade visst samtidigt som linnsan)
 
Det är inte ens kontroversiellt om man är påläst. Folk behöver dock lära sig att förstå att bara för att någon slår så betyder inte det att han är ond. Men han har svårt att tygla sig. De allra flesta människor gör så gott de kan.

Jag är tämligen påläst inom kriminologisk forskning men har inte sett det du påstår. Däremot studier där man kunnat se antisociala drag och emotionell instabilitet hos olika grupper av utövare av våld i nära relationer, samt kvinnofientliga åsikter hos de män som utövade de grövsta och kontrollerade våldet.

Jag kan ge källor till de studier jag nämner ovan. Frågan är dock om du kan ge någon källa till ditt påstående eller om du bara drog det ur röven, för att tala klarspråk.
 
Jag är tämligen påläst inom kriminologisk forskning men har inte sett det du påstår. Däremot studier där man kunnat se antisociala drag och emotionell instabilitet hos olika grupper av utövare av våld i nära relationer, samt kvinnofientliga åsikter hos de män som utövade de grövsta och kontrollerade våldet.

Jag kan ge källor till de studier jag nämner ovan. Frågan är dock om du kan ge någon källa till ditt påstående eller om du bara drog det ur röven, för att tala klarspråk.

Du måste skoja. Sambanden mellan vissa NPF och kriminalitet är så Vida kända att jag har svårt att se att någon påläst skulle ha missat det.

Här är ett exempel rörande partnervåld.
https://www.medscape.com/viewarticle/732349
 
Det var ingen åsikt utan mest ett konstaterande om att äktenskap där mannen tjänar mindre än kvinnan i regel slutar i skilsmässa.

Jag tycker att det är problematiskt att det är så och skulle gärna se att det gått bättre även för dessa par.
Har din Fru gått om dig i utbildningsnivå?
Har din Fru fått högre lön än du?
Lider du av detta och försöker att hantera din frustration på Kvinnodominerat Internet-forum?

Det är faktiskt så som det ser ut.
 
Du måste skoja. Sambanden mellan vissa NPF och kriminalitet är så Vida kända att jag har svårt att se att någon påläst skulle ha missat det.

Här är ett exempel rörande partnervåld.
https://www.medscape.com/viewarticle/732349
Jag vet inte ens vad jag ska svara...
Så du menar att merparten av de kriminella och kvinnomisshandlare mm har en npf- diagnos?
Oj vad du förenklade det hela nu.
Jag tror dock ( orkar inte googla källa nu) att de flesta som slår gör det för att de gillar makten.
Det har inget med npf att göra.
De som slår kan ganska ofta kontrollera sig och även slå där det inte syns mm.
Mitt ex har definitivt inte nån diagnos
 
Du måste skoja. Sambanden mellan vissa NPF och kriminalitet är så Vida kända att jag har svårt att se att någon påläst skulle ha missat det.

Här är ett exempel rörande partnervåld.
https://www.medscape.com/viewarticle/732349

Fast att ADHD kan vara en prediktor för våld i nära relationer är inte I närheten av vad du skrev, då hade jag inte reagerat. ADHD är en riskfaktor, men bara en av flera. Till skillnad från vissa andra av dessa går den dessutom att behandla och studier visar att risken då reduceras.

Det du påstod var att kvinnomisshandel FRÄMST rör personer med NPF och det är det jag vill ha en källa till.
 
Och jag har läst psykologi på högskola rätt många poäng, inklusive personlighetspsykologi där en av professorerna arbetat med bland fångar i Usa på avrättningslista

Då måste du ha sovit på föreläsningarna eller så har han inte gått igenom dessa samband med dig.

Som jag sa. Det är inte ens kontroversiellt. Gå till valfritt fängelse och en väldigt hög andel kommer att ha någon form av NPF.
 
Då måste du ha sovit på föreläsningarna eller så har han inte gått igenom dessa samband med dig.

Som jag sa. Det är inte ens kontroversiellt. Gå till valfritt fängelse och en väldigt hög andel kommer att ha någon form av NPF.

Men alla som sitter i fängelse sitter inte inne för att de har spöat sin partner. Att det finns samband mellan NPF och kriminalitet betyder inte att de flesta män som slår sin partner har en NPF.
 
@Scar Jag väntar fortfarande på svar angående detta "Vilka av mina åsikter är destruktiva? Att jag är glad att jag inte har barn eller att jag är singel eller att jag anser att medeltidens kvinnohat borde förpassas till en historiebok? "

Eller finns det inget svar utan ditt uttalande var ett försök att få tyst på mig?
 
Då måste du ha sovit på föreläsningarna eller så har han inte gått igenom dessa samband med dig.

Som jag sa. Det är inte ens kontroversiellt. Gå till valfritt fängelse och en väldigt hög andel kommer att ha någon form av NPF.

Klart brist på impulskontroll kan leda till dumma beslut. Men man slår inte en kvinna/våldtar/stalkar etc etc för att man har ADHD. Det krävs ju även en rätt pissig kvinnosyn.
Både jag och sambo har ADHD. Vi slåss inte. Inte heller behöver jag gå klädd i burka hemma trots att sambon finner mig attraktiv.

Och ja, det finns en uppsjö män som slår som inte har NPF av ngt slag. Dokumentären om Hästgården är ju ett lysande exempel på en man som både slår, hotar, kidnappar, begår sexuella brott mot minderåriga etc som inte har NPF.

Jag känner ingen som behövt leva i flykt pga att en kvinna jagar dem. Jag har dock tyvärr förlorat en vän som behövt leva på flykt från man utan NPF som ville ha ihjäl henne för att hon ville lämna när han våldtog och slog henne då hon var gravid. Samt hotade ha ihjäl henne och dotter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp