Kvinnor och män - kontaktförsök, relationer och inkomst (utbruten från Kan man inte bara få vara trevlig?)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Cafer

Trådstartare
Jag tror att en stor del av problemet är att det är svårt att tolka signaler. Ingen kan ju läsa tankar. Hade personerna kunnat läsa tankar så tror åtminstone jag att de hade insett när det är dött lopp.
Sen är det ju lite så att män behöver fråga 100 gånger för att kanske få 1 träff, varpå om de inte hade visat intresse hade haft 0. Män och kvinnor har olika förutsättningar på den fronten och det är olyckligt så klart hur det kan bli på grund av det.

Sen är jag genuint nyfiken på hur er bild är av vem som bör närma sig vem? Min bild är att kvinnor oftare (men inte uteslutande) förväntar sig att mannen ska komma fram till henne, han får ta risken att bli nobbad. Jag tänker bara att det finns bidragande faktorer till att det ser ut som det gör, samhälleliga/kulturella snarare än könsbundna.

Med det sagt så vill jag inte att det jag skriver ovan blandas ihop med att jag tycker att alla typer och sätt att närma sig på är ok, så som de jobbiga historier några av er delat. Det är så klart inte ok.
 
Jag tror att en stor del av problemet är att det är svårt att tolka signaler. Ingen kan ju läsa tankar. Hade personerna kunnat läsa tankar så tror åtminstone jag att de hade insett när det är dött lopp.
Sen är det ju lite så att män behöver fråga 100 gånger för att kanske få 1 träff, varpå om de inte hade visat intresse hade haft 0. Män och kvinnor har olika förutsättningar på den fronten och det är olyckligt så klart hur det kan bli på grund av det.

Sen är jag genuint nyfiken på hur er bild är av vem som bör närma sig vem? Min bild är att kvinnor oftare (men inte uteslutande) förväntar sig att mannen ska komma fram till henne, han får ta risken att bli nobbad. Jag tänker bara att det finns bidragande faktorer till att det ser ut som det gör, samhälleliga/kulturella snarare än könsbundna.

Med det sagt så vill jag inte att det jag skriver ovan blandas ihop med att jag tycker att alla typer och sätt att närma sig på är ok, så som de jobbiga historier några av er delat. Det är så klart inte ok.
Ursäkta men är du sann? Om så kryp in under din sten igen och lär dig uppförande innan du rör dig i samhället. Om din åsikt är den rådande bland män så begriper jag fuller väl att vi har de problem vi har med män som är gränslösa och beter sig som kåta ungtuppar.
 
Ursäkta men är du sann? Om så kryp in under din sten igen och lär dig uppförande innan du rör dig i samhället. Om din åsikt är den rådande bland män så begriper jag fuller väl att vi har de problem vi har med män som är gränslösa och beter sig som kåta ungtuppar.

Har du något mer än påhopp att svara med så vore det bra.
 
Ursäkta? Vad


Har du något mer än påhopp att svara med så vore det bra.
Du sitter och raljerar om hur synd det är om män som måste antasta 100 kvinnor innan de får sticka svärdet i skidan i en tråd där en person blir sexuellt trakasserad mer eller mindre på daglig basis. Det är så vidrigt så det svartnar för ögonen på mig 🤬.
Nej jag har inget snällt att säga om dig och jag hoppas verkligen att du bara trollar och inte har den offerkofta du visar upp här i verkliga livet
 
Du sitter och raljerar om hur synd det är om män som måste antasta 100 kvinnor innan de får sticka svärdet i skidan i en tråd där en person blir sexuellt trakasserad mer eller mindre på daglig basis. Det är så vidrigt så det svartnar för ögonen på mig 🤬.
Nej jag har inget snällt att säga om dig och jag hoppas verkligen att du bara trollar och inte har den offerkofta du visar upp här i verkliga livet

Det där tänker jag inte ens svara på för att det är så långt ifrån vad jag avsedde.
 
Min erfarenhet är att män som betraktar och bemöter kvinnor som fullvärdiga individer inte har det problemet alls. Män som letar hål däremot...

Din erfarenhet är tyvärr inte överensstämmande med båda könens verklighet. Oavsett om man letar sex eller kärlek så ser det olika ut för kvinnor och män. Kvinnor har generellt sett större valmöjlighet, det är väl inget nytt? Det betyder i praktiken att män som söker kärlek behöver ta kontakt med betydligt fler kvinnor än tvärtom, medan kvinnor däremot har problemet att hitta en bra individ bland valmöjligheterna. Detta är förstås generellt talat, mina erfarenheter och dina behöver inte ligga i linje med hur snittet ser ut.
Anledningen till att jag ens tar upp det här är inte för att det är synd om män, men män är också utsatta, på andra sätt. Dåliga äpplen finns i båda läger och det är synd att titta på dom och döma hela gruppen. Förståelse för varandra är ju bra, tänker jag.
 
Din erfarenhet är tyvärr inte överensstämmande med båda könens verklighet. Oavsett om man letar sex eller kärlek så ser det olika ut för kvinnor och män. Kvinnor har generellt sett större valmöjlighet, det är väl inget nytt? Det betyder i praktiken att män som söker kärlek behöver ta kontakt med betydligt fler kvinnor än tvärtom, medan kvinnor däremot har problemet att hitta en bra individ bland valmöjligheterna. Detta är förstås generellt talat, mina erfarenheter och dina behöver inte ligga i linje med hur snittet ser ut.
Anledningen till att jag ens tar upp det här är inte för att det är synd om män, men män är också utsatta, på andra sätt. Dåliga äpplen finns i båda läger och det är synd att titta på dom och döma hela gruppen. Förståelse för varandra är ju bra, tänker jag.

Så då du tar upp att män har det svårt i en tråd där kvinnor beskriver hur utsatta de blir av män? Hur är det relevant för ämnet?
 
Din erfarenhet är tyvärr inte överensstämmande med båda könens verklighet. Oavsett om man letar sex eller kärlek så ser det olika ut för kvinnor och män. Kvinnor har generellt sett större valmöjlighet, det är väl inget nytt? Det betyder i praktiken att män som söker kärlek behöver ta kontakt med betydligt fler kvinnor än tvärtom, medan kvinnor däremot har problemet att hitta en bra individ bland valmöjligheterna. Detta är förstås generellt talat, mina erfarenheter och dina behöver inte ligga i linje med hur snittet ser ut.
Anledningen till att jag ens tar upp det här är inte för att det är synd om män, men män är också utsatta, på andra sätt. Dåliga äpplen finns i båda läger och det är synd att titta på dom och döma hela gruppen. Förståelse för varandra är ju bra, tänker jag.
Menar du att det finns betydligt fler män, eller att kvinnor är onödigt kräsna?
 
Din erfarenhet är tyvärr inte överensstämmande med båda könens verklighet. Oavsett om man letar sex eller kärlek så ser det olika ut för kvinnor och män. Kvinnor har generellt sett större valmöjlighet, det är väl inget nytt? Det betyder i praktiken att män som söker kärlek behöver ta kontakt med betydligt fler kvinnor än tvärtom, medan kvinnor däremot har problemet att hitta en bra individ bland valmöjligheterna. Detta är förstås generellt talat, mina erfarenheter och dina behöver inte ligga i linje med hur snittet ser ut.
Anledningen till att jag ens tar upp det här är inte för att det är synd om män, men män är också utsatta, på andra sätt. Dåliga äpplen finns i båda läger och det är synd att titta på dom och döma hela gruppen. Förståelse för varandra är ju bra, tänker jag.

Har du varit rädd på allvar för att bli våldtagen? Har du blivit våldtagen? Har du fått höra glåpord när du inte "släppt till"? Har du blivit tafsad på otaliga gånger när du varit ute och dansat?

Om inte bör du nog vara tyst nu.

Edit: Och ja, jag har varit med om allt ovanstående.

Edit 2: Ja, jag vet också att det finns vettiga män för jag är tillsammans med en av dem... men de är f-n så svåra att hitta.

Edit 3: Jag orkar inte riktigt längre så jag ser till att män i min närhet snabbt får veta att jag har en partner. När de gäller män i min bransch vet de flesta vem min särbo är... så de törs inte peta på mig. Men jag är pissless på att något sådant ska behövas.
 
Din erfarenhet är tyvärr inte överensstämmande med båda könens verklighet. Oavsett om man letar sex eller kärlek så ser det olika ut för kvinnor och män. Kvinnor har generellt sett större valmöjlighet, det är väl inget nytt? Det betyder i praktiken att män som söker kärlek behöver ta kontakt med betydligt fler kvinnor än tvärtom, medan kvinnor däremot har problemet att hitta en bra individ bland valmöjligheterna. Detta är förstås generellt talat, mina erfarenheter och dina behöver inte ligga i linje med hur snittet ser ut.
Anledningen till att jag ens tar upp det här är inte för att det är synd om män, men män är också utsatta, på andra sätt. Dåliga äpplen finns i båda läger och det är synd att titta på dom och döma hela gruppen. Förståelse för varandra är ju bra, tänker jag.
Detta baserat på uttalanden på 4chan, eller har du nån verklighetsbaserad källa?
 
Din erfarenhet är tyvärr inte överensstämmande med båda könens verklighet. Oavsett om man letar sex eller kärlek så ser det olika ut för kvinnor och män. Kvinnor har generellt sett större valmöjlighet, det är väl inget nytt? Det betyder i praktiken att män som söker kärlek behöver ta kontakt med betydligt fler kvinnor än tvärtom, medan kvinnor däremot har problemet att hitta en bra individ bland valmöjligheterna. Detta är förstås generellt talat, mina erfarenheter och dina behöver inte ligga i linje med hur snittet ser ut.
Anledningen till att jag ens tar upp det här är inte för att det är synd om män, men män är också utsatta, på andra sätt. Dåliga äpplen finns i båda läger och det är synd att titta på dom och döma hela gruppen. Förståelse för varandra är ju bra, tänker jag.

Båda läger? Både manliga taxichaufförer och manliga hantverkare ?

Jag tänker nog att kraftigt uttalad oförståelse och repression är rätt sätt att hantera det här. Lite fler stalkande och ofredande män som blir av med jobbet när de ångar på i sin ”jakt”, då kanske det kan minska kraftigt.
 
Så då du tar upp att män har det svårt i en tråd där kvinnor beskriver hur utsatta de blir av män? Hur är det relevant för ämnet?

Jag orkar inte försvara en position jag inte tagit.

Menar du att det finns betydligt fler män, eller att kvinnor är onödigt kräsna?

Jag tycker inte det finns någon som heter onödigt kräsen när det kommer till förhållanden. Är det inte rätt så är det inte. Det jag menade var att om man ställer grupperna män och kvinnor jämsides så är procentuellt sett en större andel bland kvinnorna ansedda att vara attraktiva för män och en större procentuell mängd av den manliga befolkningen anses oattraktiva för kvinnor. Stöds väl framförallt av nätdejting-siffor om inte annat. Vad det beror på eller om det är rätt eller fel att det är så säger jag inget om. Men det förklarar till viss del varför vi ser att män tar kontakt med kvinnor i större utsträckning, för att rent krasst behöver de göra sig synliga för fler för att inte förbli ensamma.

Har du varit rädd på allvar för att bli våldtagen? Har du blivit våldtagen? Har du fått höra glåpord när du inte "släppt till"? Har du blivit tafsad på otaliga gånger när du varit ute och dansat?

Om inte bör du nog vara tyst nu.

Edit: Och ja, jag har varit med om allt ovanstående.

Edit 2: Ja, jag vet också att det finns vettiga män för jag är tillsammans med en av dem... men de är f-n så svåra att hitta.

Jag kan inte säga att jag varit med om det där, men jag kom heller inte in i tråden för att ta ifrån någon sina upplevelser eller säga något om dem. Jag är ledsen att du blivit utsatt för sånt, det finns inget försvar för såna saker.
 
Din erfarenhet är tyvärr inte överensstämmande med båda könens verklighet. Oavsett om man letar sex eller kärlek så ser det olika ut för kvinnor och män. Kvinnor har generellt sett större valmöjlighet, det är väl inget nytt? Det betyder i praktiken att män som söker kärlek behöver ta kontakt med betydligt fler kvinnor än tvärtom, medan kvinnor däremot har problemet att hitta en bra individ bland valmöjligheterna. Detta är förstås generellt talat, mina erfarenheter och dina behöver inte ligga i linje med hur snittet ser ut.
Anledningen till att jag ens tar upp det här är inte för att det är synd om män, men män är också utsatta, på andra sätt. Dåliga äpplen finns i båda läger och det är synd att titta på dom och döma hela gruppen. Förståelse för varandra är ju bra, tänker jag.
Det stämmer inte alls att kvinnor har större valmöjligheter.
Det blir ett väldigt märkligt synsätt i sammanhanget i tråden?
Vem vill ens ha någon som griper in utan att känna av läget först? Som en hantverkare som sms:ar sent på kvällen som dessutom redan har en partner redan. Den hantverkaren har ju helt missuppfattat och borde verkligen tänka om.
 
Det stämmer inte alls att kvinnor har större valmöjligheter.
Det blir ett väldigt märkligt synsätt i sammanhanget i tråden?
Vem vill ens ha någon som griper in utan att känna av läget först? Som en hantverkare som sms:ar sent på kvällen som dessutom redan har en partner redan. Den hantverkaren har ju helt missuppfattat och borde verkligen tänka om.

Ok.
Jag förstår att det är din tolkning och att 99% säkert håller med vid det här laget, men till mitt försvar så är min bild att det kan finnas parallella spår inom samma ämne och att man kan välja vilket man vill hålla sig till. Uppenbarligen är det inget som funkade nu.
 
Jag kan inte säga att jag varit med om det där, men jag kom heller inte in i tråden för att ta ifrån någon sina upplevelser eller säga något om dem. Jag är ledsen att du blivit utsatt för sånt, det finns inget försvar för såna saker.

Ändå var det exakt det du gjorde när du i den här tråden skrev att män minsann också är "utsatta" (något diffust exakt vad du menade med utsatta).

För rent krasst, så länge män som grupp har en väldigt liten risk att bli slagen och våldtagen av det motsatta könet är det bara att hålla tyst. Bland det absolut farligaste en kvinna kan göra är att vara i ett förhållande med en man och allra farligast blir det när hon lämnar mannen.
 
Det stämmer inte alls att kvinnor har större valmöjligheter.
Det blir ett väldigt märkligt synsätt i sammanhanget i tråden?
Vem vill ens ha någon som griper in utan att känna av läget först? Som en hantverkare som sms:ar sent på kvällen som dessutom redan har en partner redan. Den hantverkaren har ju helt missuppfattat och borde verkligen tänka om.

Det är väl rätt tydligt i dejtingtråden... majoriteten är kvinnor som letar efter en partner och en del har letat rätt länge. Dvs det är inget smörgåsbord bara för att man är kvinna.

Däremot brukar vi inte skrika eller skriva "kukjävel" och "hora" till män som avvisat oss...
 
Ok.
Jag förstår att det är din tolkning och att 99% säkert håller med vid det här laget, men till mitt försvar så är min bild att det kan finnas parallella spår inom samma ämne och att man kan välja vilket man vill hålla sig till. Uppenbarligen är det inget som funkade nu.

Jag känner liksom att det här är helt fel tråd att ta upp detta. Det hör ju inte ens till ämnet? Det handlar ju om att TS utsatts för helt gränslösa män som gjort närmanden på ett sätt som absolut inte är okej.

Hade männen läst av situationen och märkt ett eventuellt intresse tillbaka så hade de ju kunnat lämna sitt nummer med ett "tycker du verkar intressant, hör av dig om du vill hitta på något". Eller något åt det hållet.

Det som TS beskriver i de situationerna är ju inget ens i närheten av att visa ett normalt intresse. Det är ju bara obehagligt eller rent av skitskrämmande.
 
Jag tror att en stor del av problemet är att det är svårt att tolka signaler. Ingen kan ju läsa tankar. Hade personerna kunnat läsa tankar så tror åtminstone jag att de hade insett när det är dött lopp.
Sen är det ju lite så att män behöver fråga 100 gånger för att kanske få 1 träff, varpå om de inte hade visat intresse hade haft 0. Män och kvinnor har olika förutsättningar på den fronten och det är olyckligt så klart hur det kan bli på grund av det.

Sen är jag genuint nyfiken på hur er bild är av vem som bör närma sig vem? Min bild är att kvinnor oftare (men inte uteslutande) förväntar sig att mannen ska komma fram till henne, han får ta risken att bli nobbad. Jag tänker bara att det finns bidragande faktorer till att det ser ut som det gör, samhälleliga/kulturella snarare än könsbundna.

Med det sagt så vill jag inte att det jag skriver ovan blandas ihop med att jag tycker att alla typer och sätt att närma sig på är ok, så som de jobbiga historier några av er delat. Det är så klart inte ok.
Har du ingen som helst känsla för vad du bör skriva i trådar och inte? Ingenting av det du skriver eller diskuterar är relevant här. Ta upp dina funderingar på hur man ska närma sig folk i nån annan tråd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp