Kvarsittningsrätt och husförsäljning

krambanan

Trådstartare
Någon som kan det här med kvarsittningsrätt vid en separation mellan sambos. Inga barn finns med i bilden. Vad kostar det? Vad går tingsrätten på? Om man söker kan då den andre få kvarsittningsrätten eller måste han/hon göra en egen ansökan? Och hur lång tid har man på sig att flytta ut? Hur funkar det med boendekostnaderna under kvarsittningstiden?

Hur fungerar en försäljning om den ena vill köpa ut den andre men den personen sätter sig på tvären bara för att jävlas? :mad:

Rent rimligt sett borde ju den som bor kvar stå för boendekostnaden.
Äger ni kåken gemensamt så har den andra parten rätt att få köpa kåken. Men den första parten kan kräva en öppen försäljning för att få ut marknadspris.
Jag tror inte en försäljning kan stoppas. Möjligtvis förhalas ngr steg en sedan slår klubban.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 643
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
910
Senast: Angel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 919
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10