B

Binsan

Kvarka härjar nu lite varstanns, vore kanske bra att tipsa varandra om var det finns just nu och var det är avstängt tills vidare...

Borås hade visst en ridskola med kvarka och ett större travstall utanför Skara, nära granne med Uddetorp har kvarka.

Mölltorp hade väl också nån ridanläggning med kvarka sen tidigare.......:confused:

Sv: Kvarka!

Binsan skrev:
Kvarka härjar nu lite varstanns, vore kanske bra att tipsa varandra om var det finns just nu och var det är avstängt tills vidare...

Borås hade visst en ridskola med kvarka och ett större travstall utanför Skara, nära granne med Uddetorp har kvarka.

Mölltorp hade väl också nån ridanläggning med kvarka sen tidigare.......:confused:

Vilken ridskola då?
Har ju häst utanför Borås ju!

Kommer själv från Länghem och har stall rätt över gårdsplanen där ridskolestallet finns. Har varit ngra tuffa veckor men vi har lyckats hålla våra hästar friska! =)

Länghems Ridklubb ligger 3 mil utanför Borås och är en liten ridskola med "lite folk i omlopp". Hästarna är dock på bättringsvägen just nu.

Pga av det lilla antal hästar och människor som rör sig kring ridhus och ridskolestall så är alla mkt förbryllade över vart smittan kommit från.

Några dagar efter att ridskolehästarna insjuknat så kom ett stall en bit utanför Svenljunga ut på travsportens hemsida. Dock florerar rykten nu om att det finns på fler gårdar i Svenljunga och Borås. Är det ngn som vet?

älgen skrev:
Läs mitt inlägg....

Men enligt den listan så finns inte Länghems Ridklubb med, eller är jag blind? Var inne och kikade igår och kunde inte hitta det.....?

Då är väl inte stallet i karantän fortfarande.
Anledningen är att vet har anmälningsskyldighet om det finns smittsam sjukdom i ett stall. Detta ska då gå att se på denna sida.

Dels för att "varna" almänheten, men också för att hindra ryktesspridning om att ett stall skulle ha tex kvarka när så inte är fallet.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 607
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 215
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 547
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar