Kvaltider varmblod ?

K

Konie

Blir (är) nog idiot, men jag hittar inte kvaltiderna på Travsport.... :cry: Kan någon lite snabbt hjälpa till ??? :confused:

Sv: Kvaltider varmblod ?

kvaltiderna står endast i månadens propositioner och i travprogrammet.. helt galet tycker ja.. ska kika va de står..

2. Gällande kvalificeringsbestämmelser.
För de hästar som enligt punkt 1 är skyldiga att deltaga i kvalificeringslopp, gäller
följande övre gräns som godkänd kvalificeringstid.
Hästens första kvalificeringslopp skall göras i trav med sulky.
Varmblod.
1.28,0 - 2-åriga
1.25,0 - 3-åriga
1.23,0 - 4-åriga och äldre.
Kallblod.
1.55,0 - 2-åriga
1.50,0 - 3-åriga.
1.42,0 - 4-åriga och äldre.
Monté:
Rapportering i montékvalificeringslopp innebär att hästen måste genomföra nytt
kvalificeringslopp i monté eller i trav med sulky.
Varmblod.
1.25,0 - 4 - 12-åriga hingstar/valacker.
1.25,0 - 4 - 10-åriga ston.
Kallblod.
1.45,0 - 5 - 15-åriga alla.

Tack!! Inte tänkte jag på att titta i proppen.... Skumt att bara ha dom där och inte på hemsidan.

Håller med! Annat om det var nått som ändrades hela tiden.. Men de där tiderna har väl knappast ändrats sen tidernas begynnelse..

Jasså? där ser man.. så du menar att de är så där höga tider för varmblod och ändå är de ändrade på senaste tiden? Jag tog förgivet att tiderna vara gamla som gatan..

Förr var det 25 för samtliga ostartade/rekordlösa och 5 sek. från rekordet för en startad med rekord men att de så klart skulle klara minst 25.Ja förutsättningsvis att de hade rekord under 20 då, annars var det 25 som gällde.

Ja utom tvååringarna då där det varit 28 så länge jag kan minnas.

Jag är av den åsikten att en häst som inte kan kvala på 22 inte har på en bana att göra. :o

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 831
Senast: Hedinn
·
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
689
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 015
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar