Kvalitetstävlan för ponny

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare svea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 266

svea

Trådstartare
Får man fortfarande starta femåringar på kvalitetstävlan för ponny? Jag har förstått att det inte finns riksfinal för femåringar, men hur ser det ut på de lokala bedömningarna? Även om man inte kan gå till riks så är det ju intressant att få hästen "varudeklarerad" för eventuell försäljning...

Sv: Kvalitetstävlan för ponny

Ungponnychampionaten... :)

Man brukar kunna vara med utom tävlan för äldre ponnyer i mån av plats (men fortfarande samma bedömning osv).

Femåringarna går väl fortfarande kvaliten men de tog bort den klassen ifrån finalen förra året. Om de inte ändrat reglerna till i år så får ju femåringarna fortfarande vara med på de lokala bedömningsplatserna.

Femåringarna får fortfarande vara med i de regionala bedömningarna (även 2007), men det finns ingen riksfinal för dom. Ston som är 5 år och som fölat (kopia på reg.bev på fölet skickas med anmälan) som 4-åring bedöms bland 4-åringarna och kan alltså gå vidare till final.

//Monica

Femåringarna får fortfarande vara med i de regionala bedömningarna (även 2007), men det finns ingen riksfinal för dom. Ston som är 5 år och som fölat (kopia på reg.bev på fölet skickas med anmälan) som 4-åring bedöms bland 4-åringarna och kan alltså gå vidare till final.

//Monica

Är detta helt klart???? Förra året så ryktades det om att 5 åringar skulle bort helt och att 5 åriga ston som haft föl som 4 åringarINTe skulle få starta bland 4 åringar.:confused:
Är ungponnygruppen klara med årets regler?

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 188
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: Ketrawzc
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 012
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 093
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka