Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så brukar det ju vara på vårarna juTzatzikis uteservering är halvt under vatten också.
Det bästa för stan är att det blir heldagsregn. Då är de felsta inomhus och skadegörelsen blir minimalOm det slutar fyllas på så kan det hinna sjunka undan.
Det bästa för stan är att det blir heldagsregn. Då är de felsta inomhus och skadegörelsen blir minimal![]()
Då håller vi tummarna för detÄr det istället skitkallt så brukar det bli lungt (gärna då i kombination med regn).![]()
*Kr*Varje år på Valborg tar sig Myrtens uppsaliensiska, studentikosa själ upp till ytan och firar Valborg med besked. Dock har firandet modifierats en aning med åren. Numera börjar det med en sillunch/knytkalas någonstans i närheten av min gamla institution och mestadels med folk därifrån i åldrarna minsta barnet - ca 80.
Därefter mösspåtagning (jag tappade dock bort min mössa, tror det var på Valborg 1994 och jag saknar den inte) och champagne, lyssna på OD, dra runt på stan och heja på folk. Denna del av dagen avslutas traditionsenligt med ett glas vin på Trattoria Commedia. Därefter - får man se vad som händer. Det brukar bli till att grilla någonstans i eller utanför stan.
Jag älskar Valborg i Uppsala. För mig är det alltid festdagen nr 1. Alla är glada och det är äntligen vår!
Folk o fä över 150cm göre sig icke besvärIgår var då alla parter optimistiska, men det kanske inte blir så höga flottar!
http://forsranningen.utn.se/bloggen/2013/04/fyrisan/