joshua

Trådstartare
Tycker att det utelämnas en del i TR och efterlämnar en del frågetecken, tex detta med att man måste rida två felfria 130 för att starta 140 osv, hur har någon egentligen koll på detta? Eller går det inte att anmäla sig i tdb om man inte har två felfria starter? Om man nu har två felfria starter, behöver man då någon sorts kvalpapper som fylls i för att få starta en högre klass? Detta är något som jag har undrat över längre, snälla någon som vet? Man vill ju att det blir rätt.

2. Häst Ekipage är kvalificerat till 1,30/1,35 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,20 m hoppning eller högre.
Ekipage är kvalificerat till 1,40/1,45 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,30 m hoppning eller högre.
Ryttare är kvalificerat till 1,50/1,55/1,60 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,40 m hoppning eller högre.
Ryttare som under de 24 senaste månaderna fått placeringar i 1,50 m hoppning eller högre får starta alla hästar i alla klasser.
Ryttare som under de 24 senaste månaderna genomfört 2 felfria grundhoppningar i 1,40 m hoppning eller högre får starta alla hästar i alla klasser upp tom 1,40 m.
3. Start på elittävling För att få starta i elittävling ska ryttaren ha klarat följande. Senior ska ha minst en placering i 1,45 m hoppning eller högre. Unga ryttare ska ha minst en placering i 1,40 m hoppning eller högre på lägst nationell nivå under de senaste 24 månaderna. Junior minst en placering i 1,35 m hoppning eller högre eller felfri grundomgång i 1,40 hoppning eller högre, ej ackumulator, på lägst nationell nivå under de senaste 24 månaderna. Ryttare som under de senaste 24 månaderna fått placeringar i 1,50 m hoppning eller högre får alltid starta i elittävling.

Här står exakt vad du behövt prestera för att få starta på respektive höjd!
Hämtat direkt ut tr 3

Du behöver inga kvalpapper men det är din skyldighet att se till att du klarat kvalen.
Det har diskuterats en funktion till tdb som ska hålla koll på att det blir rätt men jag tror inte att det finns än?!

Hänsyn tas till resultat som erhållits under de senaste 24 månaderna. Kvalificeringsresultat gäller omgående.

Detta innebär att du kan chansa och anmäla dig till en 1,30 och en 1,40 hoppning om du sedan tidigare haft en felfri runda i 1,30
Är du inte felfri i 1.30 så får du inte starta i 1.40 men du kan ju anmäla dig till den iom att du kanske klarar dig....
Hade tdb då sållat ut dig innan så hade det ju inte heller varit rätt.

Vad händer om man tex startar en 140 och vinner och det visar sig att man inte har någon felfri runda i 130?

Du behöver inga kvalpapper men det är din skyldighet att se till att du klarat kvalen.
Det har diskuterats en funktion till tdb som ska hålla koll på att det blir rätt men jag tror inte att det finns än?!

Tack! det var precis detta jag ville veta då de i sekretariatet frågade efter kvalpapper men de måste menat till Falsterbo!

2. Häst Ekipage är kvalificerat till 1,30/1,35 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,20 m hoppning eller högre.
Ekipage är kvalificerat till 1,40/1,45 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,30 m hoppning eller högre.
Ryttare är kvalificerat till 1,50/1,55/1,60 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,40 m hoppning eller högre.
Ryttare som under de 24 senaste månaderna fått placeringar i 1,50 m hoppning eller högre får starta alla hästar i alla klasser.
Ryttare som under de 24 senaste månaderna genomfört 2 felfria grundhoppningar i 1,40 m hoppning eller högre får starta alla hästar i alla klasser upp tom 1,40 m.
3. Start på elittävling För att få starta i elittävling ska ryttaren ha klarat följande. Senior ska ha minst en placering i 1,45 m hoppning eller högre. Unga ryttare ska ha minst en placering i 1,40 m hoppning eller högre på lägst nationell nivå under de senaste 24 månaderna. Junior minst en placering i 1,35 m hoppning eller högre eller felfri grundomgång i 1,40 hoppning eller högre, ej ackumulator, på lägst nationell nivå under de senaste 24 månaderna. Ryttare som under de senaste 24 månaderna fått placeringar i 1,50 m hoppning eller högre får alltid starta i elittävling.

Här står exakt vad du behövt prestera för att få starta på respektive höjd!
Hämtat direkt ut tr 3

Jag vet inte vilket TR du hämtat det ur men det stämmer inte iallafall!

Här är dom rätta kvalbestämmelserna. Så vad som är nytt är att man måste ha 2 felfria rundor i 1.30 för att få starta 1.35 samt 2 felfria rundor i 140 för att få starta 1.45. DET kan jag lova att inte många har läst (uppenbarligen).

3. Häst 3.1. Ekipage är kvalificerat till 1,30 hoppning och lägre efter två (2) felfritt genomförda grundhoppningar i 1,20 hoppning eller högre. Gäller för start i avdelning A och B. 3.2. Ekipage är kvalificerat till 1,35 hoppning och lägre efter två (2) felfritt genomförda grundhoppningar i 1,30 hoppning eller högre. Gäller för start i avdelning A och B. 3.3. Ekipage är kvalificerat till 1,40 hoppning och lägre efter två (2) felfritt genomförda grundhoppningar i 1,30/1,35 hoppning eller högre. 3.4. Ekipage är kvalificerat till 1,45/1,50/1,55/1,60 hoppning och lägre efter två (2) felfritt genomförda grundhoppningar i 1,40 hoppning eller högre. 3.5. Ryttare som under de 24 senaste månaderna genomfört två (2) felfria grundhoppningar i 1,40 hoppning eller högre får starta alla hästar i alla klasser upp till och med 1,40 hoppning. 3.6. Ryttare som under de 24 senaste månaderna genomfört två (2) felfria grundhoppningar i 1,45 hoppning eller högre får starta alla hästar i alla klasser.

Söksidan har antagligen länkat till ett äldre tr och jag har missat att kolla datumet?!

Nej TR säger det du sa MEN sen under STARTSIDAN för TR finns en med TILLÄGG 2015.. DÄR står de ändringarna som fio hänvisar till ...

På ren svenska .... Vilket jä*la skämt att man numer måste kvala till +5 klasserna MED ....

För att rida 130 krävs två felfria 120
För att rida 135 och 140 krävs två felfria 130
För att rida 145 och HÖGRE krävs två felfria 140, så har man väl klarat 140 felfritt två gånger finns ingen gräns...

Störtlöjligt ! Ett under att 125 inte kräver två felfria i 120 .... Fast det är nog bara en tidsfråga... Allt för hästens bästa ...

däremot är väl texten fio klippte ur ganska luddig.

" Ekipage är kvalificerat till 1,35 hoppning och lägre efter två (2) felfritt genomförda grundhoppningar i 1,30 hoppning eller högre."

Till exempel. lägga all text i en kittel och snurra om mycket, much?

Fast det står ju verkligen så :p

302 Kvalificeringsbestämmelser 3.2.

Ekipage är kvalificerat till 1,35 hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar i 1,30 hoppning eller högre. Gäller för start i avdelning A och B.

Infört mellankvalificering på 5 centimeters höjningen, djurskyddssynpunkt. Förtydligande att det gäller båda avdelningarna

däremot är väl texten fio klippte ur ganska luddig.

" Ekipage är kvalificerat till 1,35 hoppning och lägre efter två (2) felfritt genomförda grundhoppningar i 1,30 hoppning eller högre."

Till exempel. lägga all text i en kittel och snurra om mycket, much?
Jag är rädd att jag förstår TR bättre än ditt inlägg. ;) Vad är det som är luddigt och hur kom kitteln in i bilden? :)

/Lady_S

Jag förstår inte heller vad som är luddigt? Jag hämtade texten rätt och slätt ur TR , inte under några tillägg :confused:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 331
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 034
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har en fundering som jag skulle behöva bolla. Remissen för gastric bypassoperation som skickades för ett år sedan har jag nu fått...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
20 924
Senast: Enya
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar