C

Carismagirl

Jag sitter och harvar runt på små lokala tävlingar och börjar fundera på
att uppgradera min licens till Junior, och komma ut på lite större..
Men vad är det som gäller för Ponny på regional nivå?
Och vad måste vi kvala för att kunna komma upp på Nationell?
Jag tävlar LB just nu..
Har inte riktigt fattat de där.. och vad gäller för Cuper osv?
Måste jag vara med på varenda kval till samma cup?
Och får man bara komma och vara med i tex. Mountain Horse Pony Cup?

Sv: Kval

Dina frågor är väldigt svåra att tolka ;p
Men försöker svara så gott jag kan.
På regional nivå måste ponnyn också ha licens. Annars är det lika som på lokal. Man behöver inte kvala för att rida nationellt - det är bara att starta så länge du rider upp till LA. För att rida msv b måste du ha kvalat (10 poäng eller 3 nollor i LA). Alla cuper har olika bestämmelser så du får gå in och läsa om just den cupen du ska rida.

Jag vet allt med licenserna och det..
Men alltså behöver jag inte göra något speciellt överhuvudtaget
för att kunna starta på nationell nivå? :S
Tycker det låter lite konstigt men.. Aja..
Funderar på att sälja min ponny och gå vidare till stor häst,
eller D-ponny xD Älskar dessa ponnyer xD

Så länge du inte startat högre än LA på nationell tävling behöver du inte kvala, nej. Men för Msv B är det som Judelaw säger: 10 p eller 3 felfria LA-rundor. Men det gäller ju även reg msv b. Är du med?

Nej, du behöver inte göra något för att få starta upp till LA på nationell nivå.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 639
Senast: Cambrie
·
Dressyr Hej! Jag kanske är helt dum, men jag fattar verkligen inte hur kvalning går till. Om man tävlar lokal, hur kvalar man regional? och om...
Svar
4
· Visningar
1 127
Hoppning Hej! Jag har en b-ponny som jag ridit in och håller på att utbilda. Hoppar just nu banor på 80 cm hemma och har varit ute på några pay...
2
Svar
31
· Visningar
6 512
Senast: Ramona
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar