Kval för att få starta deb

the_connemara

Trådstartare
TR-ändrigstråden var så lång (:eek:) så jag hoppas ngn har ett kort svar på min korta fråga. Hur "kvalar" man för att få starta debutant på stor häst?

Har hört att det ändrades från 2 1.00 till 1 0.90 och 1 1.00?

*hopprädd med övervuxen ponny*

Sv: Kval för att få starta deb

Stämmer, 1 st 0,90 och 1 st 1,00 med max 8 hinderfel sammanlagt i grunden.

Då passar jag på att spinner vidare lite på den här tråden..då jag också har varit för lat för att sätta mig in i de nya kvalreglerna... :crazy:

För att starta 1m FT räcker det då att ha startat 1 1m och 1 1,10m hoppning med max 8 hinderfel?

*kl* + trådkapning. ;)

Vad krävs för att få starta avdelning B med ponny i debutant?

Ja, men i 2008... Så det hjälper inte om du hadde felfritt i 2007...

Nej det vet jag, trodde nämligen det krävdes 2 st starter i 1,10m med totalt max 8 hinderfel. Men det verkar ju som om det är ändrat. Men vad bra då har jag ju redan kvalat till 1m FT för i år! :)

Nej, för att starta 1,00 fälttävlan krävs 2 st 1,10 hoppning med max 8 hinderfel.

Ja, så har jag också uppfattat det. För själva "undantaget" från hoppkvalen (såsett) var väl bara gällande debutant (0,90).? Först tänkt bara för unghästar men nu även för äldre då det är svårt att hålla isär de båda.

*KL* En annan sak: Hur är det med det hoppkvalet man behöver för att gå upp en klass under säsongen, blir det så att en 1,20m med max 4fel gäller både för * och ** ? eller hur är det sagt senast?

trådkapning.

Jag är atagligen för trött för att förstå ny kvalregler ;)

Rätta mig om jag har fel.

häst debutant 0,90 + 1 m i grundomgång. Om man rider en tävling lokalt startar en 0,90 som cleround och 1 m avd B. har man kvalat in då ?

ponny deb L.C + L.B
ponny lätt L.B + L.A

trådkapning.

ponny deb L.C + L.B
ponny lätt L.B + L.A

Däremot är jag inte så säker på det här, utan där gäller nog terränghöjden + 10cm

Här får vi nog vänta några dagar ;) innan det går att svara på :angel:

Ok, tack då hade jag rätt från början då. Skönt att få lite klarhet i vad som gäller. :)

*KL* En annan sak: Hur är det med det hoppkvalet man behöver för att gå upp en klass under säsongen, blir det så att en 1,20m med max 4fel gäller både för * och ** ? eller hur är det sagt senast?

Puttar upp lite :angel:

Nån som har koll på detta för närvarande?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 885
Senast: lizzie
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur