kuverten...

Zizzy

Trådstartare
Gunnar eller någon annan behörig, kan ni förklara kuvertens funktionalitet?
Blev lite lagom förvirrad.... :angel:

PS-
(snälla kan kan Gunnar kanske överväga att ha två olika :)?
En som den är nu, och en som den var innan? Snälla?:bow:)

Sv: kuverten...

Det är bara nya fina ikoner som är till för att göra det lite mer användarvänligt så man snabbt kan se vilka trådar som är nya, var man själv skrivit, var det finns nya inlägg sedan senaste besöket och vilka trådar som är låsta och så vidare.

Jag har säkert missat någon symbol men här kommer ett gäng...

thread_new.gif
= Ny tråd där Du inte läst senaste inläggen

thread_lock_new.gif
= Ny tråd som är låst

thread_dot_new.gif
= Ny tråd som Du skrivit inlägg i

Ovanstående ändras till någon av nedanstående beroende på aktivitet i tråden/antal inlägg och tid... gissar jag på, Gunnar kan säkert slänga in vad som gäller.

thread.gif
= Vanlig tråd där Du läst senaste inläggen

thread_lock.gif
= Vanlig tråd som är låst

thread_dot.gif
= Vanlig tråd som Du skrivit inlägg i

*klipp*

Senast ändrad:

*klistrar*

thread_hot_new.gif
= Het(aktiv) tråd där Du inte har läst senaste inläggen

thread_hot.gif
= Het(aktiv) tråd där Du har läst senaste inläggen

thread_hot_lock.gif
= Het(aktiv) tråd som är låst

thread_dot_hot.gif
= Het(aktiv) tråd som Du skrivit inlägg i

Om jag missat någon så får jag skylla på att jag är trött... riktigt trött :)

Senast ändrad:

men sådär var det ju innan också, fast det inte såg ut som kuvert (och inte lika rörigt).
jag föredrar "lapparna" som var innan, mycket tydligare och mer användarvänligt

Knapp

Hela buke tappade färg med dessa kuvert:crazy: Man blir inte lika intresserad av att klicka upp trådar när man knappt ser skillnad på vad som är vad av kuverten.

*kl*

Ser skillnad gör då jag, även om jag skulle tycka det vore trevligt om pilen som visar på att man svarat i en tråd var lite synligare.

KL vilken skillnad det blev med dessa kuvert, ser ut som på mailsidan ungefär.Smart:idea:

Jag med, speciellt när man ska 'rolla neråt' då var det jätteenkelt att hitta tråden man skrivit i förrut. nu måste man gå igenom varenda kuvert för att leta efter pilen:crazy:

kl

Förutom de diskreta minipilarna var det väl helt okej... Även om jag nog föredrog lapparna.

Men vad har jag missat nu? Mina lappar ser lika vanliga ut som alltid? Är det ändrat tillbaka eller?

vaa?? mina är kuvert nu. hur kan du ha gamla? din dator måste ha skitit i att uppdatera eller nåt :confused:

Kivina skrev:
Men vad har jag missat nu? Mina lappar ser lika vanliga ut som alltid? Är det ändrat tillbaka eller?

skumt att vissa haft kvar lapparna längre än andra..

Det är inte så skumt. Webbläsaren sparar bilder för att slippa ladda ned dem om, och om, och om igen. Rensar man cachen i webbläsaren ser man de nya bilderna, dvs kuverten :)

Senast ändrad:

Jag gillar verkligen inte de nya ikonerna, tycker att de är för plottriga och jag ser knappt skillnad på dem. Nä, det var bättre förr :p

Även jag är benägen att hålla med. De blir lite plottriga när de ses i sitt sammanhang.
Troligen byter jag tillbaka till de gamla igen, lite senare.

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Red_Chili
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 275
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V