Jag såg Slender Man här om dagen och åter igen slogs jag av hur skräckfilmer alltid måste spåra lite i slutet vilket gör dem mindre läskiga. Jag ligger alltid begravd bakom en kudde första halvan av filmen för att sedan bara.. eh jaha? Slender Man hade varit en betydligt läskigare film om han enbart skymtade som en siluett eller en skugga, lite kusligt sådär, i stället för att göra entré som någon form av dåligt animerad bläckfisk. Jag tycker ofta skräckfilmer sabbar sig själva mot slutet, då det bara blir fånigt.
Då slog det mig att det är så himla dåligt utbud på just kusliga filmer? Alltså inte mord och mordutredningar, och inte skräckfilmer som blir blodiga och spårar. Utan lite så som många skräckfilmer är i början av filmen. Kusliga, man vet att det är något övernaturligt och hårresande men sen liksom bibehåller den känslan hela filmen igenom. Är ni med på vad jag är ute efter?
Jag kommer på en enda och det är Mothman Prophecies. Eventuellt också Barnhemmet, även om den är lite mer skräck.
Då slog det mig att det är så himla dåligt utbud på just kusliga filmer? Alltså inte mord och mordutredningar, och inte skräckfilmer som blir blodiga och spårar. Utan lite så som många skräckfilmer är i början av filmen. Kusliga, man vet att det är något övernaturligt och hårresande men sen liksom bibehåller den känslan hela filmen igenom. Är ni med på vad jag är ute efter?
Jag kommer på en enda och det är Mothman Prophecies. Eventuellt också Barnhemmet, även om den är lite mer skräck.