Kurs på Jultorp

MagicaDeHex

Trådstartare
Min pojkvän ville ge mig några dagars kurs med inriktning western. Först ville han överraska mig men det blev för svårt för honom då han ej är insatt. Så han va tvungen att berätta om min julklapp redan nu:p

Han frågade då mig vart jag skulle vilja åka.
Blev lite fundersam då jag aldrig varit iväg på just westernkurser. Men min första tanke var ju Jultorps ranch. Tittade på deras hemsida och det såg ju lovande ut.

Vill dock verkligen få ut ngt av dessa dagarna (och pengarna) så det jag undrar är om ngn varit där? Åsikter? Personalen? Ja,allt ni kan berätta. Tycker ni man ska ta med sig sin häst lr passa på att för en gångs skull ha möjlighet att testa på en annan häst?

/
Magica,som redan öppnat sin julklapp:d

Sv: Kurs på Jultorp

Två vänner till mig har varit där, men det var för ett par år sedan. De var rena nybörjare och var otroligt nöjda med allt. Hästarna, hanteringen och bemötande. Men som sagt, det är ju inte helt färsk info.

Fick i julklapp för 2-3 år sedan en weekend på jultorp ranch, mest var dte nog för att han ville själv dit:D
Rummen mysiga med egen toa och dusch. Maten helt otrolig. Hästarna ok. Som nybörjare inom western är det ok men kanske inte för den mer rutinerade westernryttaren. Instruktören var bra. Dock såg vi knappt av Lollo på hela helgen. Kvällarna var otroligt mysiga. Man får INTE ta med sej egen häst.

oj såg nu att man kan ta med sej egen häst, det var dom stenhårda på i sommras att man inte fick!

Jag skulle nog rekommendera dig att INTE ta med egen häst, iaf inte om du verkligen vill prova western, såvida din häst inte redan är westernskolad då.

Låter som en riktigt kul present, blir riktigt avis!!!!

Jag skulle INTE åka dit om jag har erfarenhet av ridning (även engelsk). Dom är jättetrevliga mot nybörjare men kan man rida är dom väldigt tykna och nervärderande.

Jaså?

Jag har en bekant som varit där, VÄLDIGT erfaren och hon var väldigt nöjd!

Jag tror nog jag gör så att hästen får stanna hemma. Nog bra att testa på en annan häst ngn gång ibland. Får ta med mig nya lärdomar hem istället och förmedla vidare till pålle:p
Vi är ett westernridande ekipage ,min häst och jag=)

Senast ändrad:

På vilket sätt då?
Jag har inga problem med att ta kritik trots att jag inte är direkt nybörjare. Men det beror förstås på vilket sätt det sägs.
Var din vän på sådan intensivkurs?

Jag skulle INTE åka dit om jag har erfarenhet av ridning (även engelsk). Dom är jättetrevliga mot nybörjare men kan man rida är dom väldigt tykna och nervärderande.

Jag var dar for nagra ar sedan, och visst, inte ar jag nagon elitryttare pa nagot vis, men helt gron ar jag inte heller. De var Valdigt trevliga, skamtsamma, pedagogiska och valdigt tillmotesgaende!

Har bara gott att saga om dom, precis som mor min som vart dar flera ganger. Det ar ett himla trevligt stalle att aka till, och jag fick en liten tankestallare tack vare hasten de satte upp mig pa. Heja, Heja for Lollo och ganget! :bump:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Relationer Vänder mig till kloka buke genom mitt anonyma nick... Är lite uppe i varv nu och känner att jag måste få ut allt, men ska försöka...
Svar
19
· Visningar
2 441
U
Western Hej! Jag är 20 år och ridit sedan jag var 7. Men det var först för ett år sedan jag började med westernridning då jag åkte på kurs på...
Svar
9
· Visningar
2 075
Senast: lewellyn
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 533
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V