Kür-program!

H

HoppFantasten

Okej... nu har jag gjort ett kür-program som ni jättegärna får titta på och säga vad ni tycker!! Är Helt och hållet amatörnybörjare inom kür så jag vet ingenting om regler och sånt.. jag tänkte mig att det skulle ligga på GP-nivå vad tror ni?
Vissa klipp är lite för långa för rörelserna men hoppas ni kan se det framför er iaf.. Övergångarna i musikklippen blir sämre på slutet för då var jag trött :angel: Ni får säga vad ni vill det var bara en rolig grej, kommentera gärna!

Så vad tror ni? Nåt och ha eller? :bump:

Programmet

Hoppas det inte blir långtråkigt eftersom det är text, jag funderade på att klippa ihop rörelser från andra program men orkade inte :p

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kür-program!

Jag tyckte det va super bra, men det kan vara för att jag är helt såld på nightwish! =)

jag tyckte det va jätte kul å se!
jag kan inte heller ngt om kür men om man lyssnar igenom hella programet så sker övergångarna (precis som du skrev) mellan låterna väldigt hastigt vilket gör att egipaget måste vara prick till musiken. Det kommer därför att märkas väldigt tydligt om häst å ryttare någongång skulle komma lite före resp efter musiken i programmet.
men övrigt tyckte jag det var jätte bra:) bra gjort!

Ja, jag var slarvig där men det kommer jag ju fixa till om jag orkar :)

Men jag har två frågor -
*får man rida in i trav?
*måste förvänd galopp vara med?

:D
Lektra; tycker också det va snyggt :)
Andrea1; Nightwish e bra ;)

Det första jag tänkte på att inridningen i den ökade traven låter väldigt... stressad till den musiken. Tempot ökar i musiken men det ska den ju inte göra, lika dant i den ökade galoppen. Ta en funderare på det. Dessutom var takten och tempot väldigt olika i galoppen, vilket inte heller är korrekt. Jo, sen ingår inte enkla byten i GP. Sen var det väll inte tvåtakt i all trav/passage/piaff? Tänkte mest på sista uppridningen.

Annars var musiken helt okej tyckte jag! Bra jobbat! Personligen tycker jag om när takten är lite mer framträdande. Men det är svårt när man inte ser hästen. Fila på resten av övergångarna i musiken så kommer det blir kanon!

Kolla i programboken vad som ska ingå, mig veterligen behöver inte förvänd galopp ingå i GP. Tänk också på att det alltid är samlade gångarter! Inridning i trav är tillåtet!

Senast ändrad:

Tyckte det kändes lite för stressig musik på vissa ställen annars helt OK :)

Det var bra, men du borde tänka på att andvända lite mera taktmässigmusik till nästa gång..
I typ mellantraven hade typ 3 taktigmusik ist för 2 taktig.. samma sak i Passagen på diagonalen.

Öhh..antingen är jag bäde dum och döv eller så skulle det vara så eller så hade det blivit lite fel... :confused:
Heh jag hörde lixom musiken och sen kom det ty bara upp text rutor..där det tex stod: Vänd snett igenom mellantrav. Det ända jag såg det var en liten snutt film resten var bara text som kom upp och musik.. :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 129
Senast: ameo
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 663
Senast: cewe
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
819
Senast: ryujaneiro
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka