Man får .. jag pratar om ej skk reggade hundar utan dom är reggade o ABKC eller EBKC och vi har egna utställningar i sverige eller europa. Och dom flesta är kuperade hundaDu får inte ställa ut kuperade hundar i Sverige sedan flera år tillbaka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får .. jag pratar om ej skk reggade hundar utan dom är reggade o ABKC eller EBKC och vi har egna utställningar i sverige eller europa. Och dom flesta är kuperade hundaDu får inte ställa ut kuperade hundar i Sverige sedan flera år tillbaka.
Man får .. jag pratar om ej skk reggade hundar utan dom är reggade o ABKC eller EBKC och vi har egna utställningar i sverige eller europa. Och dom flesta är kuperade hunda
Jag trodde man fick, fortfarande? Om hunden är importerad och kuperades i födelselandet på ett godkänt sätt av uppfödaren. (Trist om det är så...)Du får inte ställa ut kuperade hundar i Sverige sedan flera år tillbaka.
Sorry om jag var otydligOkej, då blev det visst lite otydligt.
Jag trodde man fick, fortfarande? Om hunden är importerad och kuperades i födelselandet på ett godkänt sätt av uppfödaren. (Trist om det är så...)
Eller är det tävling det gäller? Inte utställning?
Kan man inte se om de kuperats vs fötts med kort svans?Nope, det får man inte. Ett bekymmer i min ras tycker jag, för många importerar kuperade aussies och ställer ut dem som om de inte alls vore kuperade...
Men blir ju rätt tydligt när en hund som inte har svans är kuperad, när den inte nedärver några korta svansar alls...
Jo på röntgenKan man inte se om de kuperats vs fötts med kort svans?
Jag har inte trott heller att det går att spruta rakt mot trumhinnan...och jag står nog fast vid att tro att trumhinnan kan bli skadad.Det är omöjligt att spruta rakt in mot trumhinnan då hunden har en vinklad hörselgång. Visa bifogad fil 76026
Kan man inte se om de kuperats vs fötts med kort svans?
Bara om hunden är född innan 2008 och kuperats i ett land där det är lagligt.Jag trodde man fick, fortfarande? Om hunden är importerad och kuperades i födelselandet på ett godkänt sätt av uppfödaren. (Trist om det är så...)
Eller är det tävling det gäller? Inte utställning?
Jag har spolat öron under narkos, tom då är det skulle jag säga omöjligt att spola in vatten så trumhinnan skadas. Man kan däremot lyckas skada trumhinnan genom att peta ner i hörselgången.Jag har inte trott heller att det går att spruta rakt mot trumhinnan...och jag står nog fast vid att tro att trumhinnan kan bli skadad.