krukväxter

Sv: krukväxter

Tja, jag är ingen växtexpert, jag läser bara vad som står i böckerna och jämför bilder, så jag kan ha fel. Jag skriver bara vad jag tror att det är. Hittar du något annat som överensstämmer bättre, så är det säkert så :)

showimage.aspx

Denna tycker jag ser ut som din.
Det är en Fönsterfikus, och det är så enkelt som att namnet Praktfikus inte längre används på den växten. Det latinska namnet är detsamma som jag skrivit tidigare i tråden dock :) Ficus elactica
Mina böcker är lite till åren, så det skulle förklara förväxlingen av namn.

jo, jag f¨år nog göra det.. för att bli 100 säker..

tror jag måste till en större stad för att komma till en riktigt stor där dom kan ha sånna...
för här finns det knappt någon :p

Kaktusar tar jag kål på snabbt, så det är ingen garanti. Andra växter klarar jag däremot med bravur :rofl: Gillar ju att gå o vattna o pyssla, så för mig är kaktusar aptråkiga, o jag vattnar ihjäl dem :angel:

ja, jag tänkte precis säga "hur klarar du av att mörda dom" men då kom jag på när du skrev det.. man vattnar ihjäl dom :p

pappa höll på å vattna ihäl min kaktus när jag flyttade..
men då kom han på.. om jag ställer den uppe i hennes rum så glömmer jag bort den, så nu är den jättefin :D

Jag tror inte det. Prickbladen har prickiga blad från starten, de bleks inte av eller har både prickiga och ickeprickiga blad på samma planta som trådskaparens växt har. Jag har aldrig hört om en prickblad som har färg heller, utan där är det olika nyanser av vitt och grönt bara. Bladen ser oxå ut att vara modellen stelare och tjockare än prickbladens blad. :)

Okej! då har man lärt sig någonting nytt idag då, jag är inte så bra på krukväxter fast jag går floristutbildning hmm..

Det kan finnas, jag säger bara att jag aldrig sett det. Och i mina böcker finns det inte, men som jag skrivit tidigare så är de inte nyast i stan, så mycket kan ha hänt sen de trycktes.

Okej! då har man lärt sig någonting nytt idag då, jag är inte så bra på krukväxter fast jag går floristutbildning hmm..

aha, jag har gått en floristkurs :D

jag kan Gerbera och tulipa och någon till, men dom kommer jag inte ihåg namnen på just nu :p

Jag har dödat många kaktusar i mitt liv när jag skulle vara duktig och ta hand om dem. Då blev de övervattnade.

noooo..

ta hand om "miniyucca"

jag vet att det inte ären yucca, men det har blivit så nu :p

Äh va fan har man ingen koll ta man första bästa namn man kommer på. I detta fall "miniyucca"

Jag lovar ska ta hand om den, bara jag inte dödar den på kuppen :D

Duscha med den? Är inte det lite perverst? :crazy:

"Daniel! Jag och "miniyucca" ska gå och duscha nu!"

haha, nääääää. yucca gillar sånt.. eller du kanske vill duscha med.. jukka? :agel:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Tjatter Är det någon här som har bytt till ett nytt efternamn, som du/ni har hittat på själv? Hur gjorde ni för att komma fram till vad det...
Svar
11
· Visningar
1 140
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
570
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar