Krukor med kryddnamn

Silver Girl

Trådstartare
Någon som har tips på var man kan hitta krukor med kryddnamn på?

Ska sätta upp en hylla i köket för färska kryddor och skulle vilja ha snygga krukor med namnen på respektive krydda men kan inte hitta sådana.

Sv: Krukor med kryddnamn

Sagaform brukar tillverka det, så det kanske finns en återförsäljare i närheten av dig. Annars har jag sett hos blomsterhandlare, typ 90% av alla affärer som säljer Shabby Chick saker och det borde även gå att hitta i nätbutiker som säljer inredning och växtprylar :)

Tack för svaren, svarar gemensamt:

Skulle gärna måla egna om jag hade den minsta talang, skulle tyvärr inte bli särskilt fint...

Ska kolla ÖoB.

Har kollat både Plantagen och Blomsterlandet. De har kryddkrukor men inte med text på utan jag har bara hittat neutrala. Ska kolla upp de tillverkare du nämner.

Mitt förslag är att ta helt vanliga lerkrukor och sedan måla en ruta med griffeltavelfärg på dem. Du kan sedan skriva/sudda/göra vad du vill på krukorna, som t.ex. att skriva kryddnamnet. Kanske :)?

Helt utanför din fråga, men jag undrar var i köket du tänker ställa krukorna? De flesta kryddväxter vill ha massor med solljus så det funkar nog inte så bra att ha dem på en hylla långt inne i rummet. En fönsterhylla, kanske?

Annars håller jag med om idén, för kryddväxter är ofta nästan lika fina att titta på (och lukta på!) som att äta :)

Tanken är att hyllan ska vara på en vägg som är i vinkel med köksfönstret. Mycket ljus och även lite direkt solljus på eftermiddagen.
Fönsterhylla fungerar inte så bra då köksbordet just nu upptar den platsen, men med små krukor kan de ju få plats på fönsterkarmen i stället. Ska fundera :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
428
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 305
Senast: Exile
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka