Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min ungponny får lite lucernpellets & betfor i krubban när min stora kille får sitt kraftfoder. Dock så är mitt hö proteinfattigt, men om man har ett bra grovfoder så kanske det inte är lämpligt att göra så?
Tycker snarare det är olämpligt att inte ge ungponnyn proteintillskott om höet är fattigt på det. Den behöver ju också få ordentligt med protein så den växer upp utan brister? Varför får den store kraftfoder om inte den lilla som dessutom växer behöver det?
Min(a) behöver egentligen ingenting just nu förutom grovfoder. (islandshästar i lätt träning och har aldrig fått något kraftfoder hos tidigare ägare heller) Däremot får hon morot efter ridningen. Innan fick hon ur handen men när de andra fick i spannar (de går på lösdrift så de har inga krubbor) så tänkte jag att hon kanske också ville ha det.
Hon blir jätteglad när man kommer med spannen och skramlar lite. Hon får morötter och mineral'pellets'. Jag har dock försökt smuggla in några illaluktande pellets som ska vara verksamma mot eksem men DE rör hon inte. Små små pellets är det men hon lyckas undvika varenda en och bara äta morötterna och mineralerna.
Jag blir jämt förvånad över hur väluppfostrad häst jag har. Hon står kvar utan att röra spannen om jag säger att hon ska vänta. Sen äter hon när jag säger varsågod. Hon måste vara extremt lättlärd för jag har inte medvetet lärt henne det, hon bara lyssnar på mig.