rebeckasff
Trådstartare
Har en polle som krubbiter i periodvis mycket, ibland mindre.
Har kommit fram till att hon reagerar "negativt" på smärta (det gör väl alla) men förtillfället är hon halt och nu är det värre.
Vet att krubbitning nästan alltid beror på magproblem. Men hur många av er som har krubbisar har verkligen kunnat hjälpa dom?
Det finns ju både det ena och det andra medicinskväg.
Men ni som har hjälpt era, på vilket sätt?
Och ni "som har gjort allt" vad har ni för erfarenheter?
Kan börja med att säga att hon går ute ca 10 timmar om dagen, i stor kuperad hage.
Har två kompisar i hagen som hon tycker jätte mycket om.
Hon är väldigt ranglåg.
Har fri tillgång på stråfoder, klämmer i sig ca 15 kg+ per dygn, plus att dom har gräs i hagen, hon är inte tjock...
Har kommit fram till att hennes bajs ser inte ut som dom andras utan saknar (vet ej vad det heter) skicktet runt om bajsarna (som ser glansigt ut) så hennes bajsar trillar sönder lätt, plus luktar lite stressat.
Får linfrön i maten, ca 5 dl om dagen.
Vet ej mer vad jag kan göra för henne
Det "senaste" nu är att vi plockar bort allt kraftfoder för att se om det är något som hon inte tål.
Hon går annars på ca 1,5 kg om dagen, blandat havre, betfor och hippo.
Hjälp mig!
Kom med tips och era erfarenheter!!
Har kommit fram till att hon reagerar "negativt" på smärta (det gör väl alla) men förtillfället är hon halt och nu är det värre.
Vet att krubbitning nästan alltid beror på magproblem. Men hur många av er som har krubbisar har verkligen kunnat hjälpa dom?
Det finns ju både det ena och det andra medicinskväg.
Men ni som har hjälpt era, på vilket sätt?
Och ni "som har gjort allt" vad har ni för erfarenheter?
Kan börja med att säga att hon går ute ca 10 timmar om dagen, i stor kuperad hage.
Har två kompisar i hagen som hon tycker jätte mycket om.
Hon är väldigt ranglåg.
Har fri tillgång på stråfoder, klämmer i sig ca 15 kg+ per dygn, plus att dom har gräs i hagen, hon är inte tjock...
Har kommit fram till att hennes bajs ser inte ut som dom andras utan saknar (vet ej vad det heter) skicktet runt om bajsarna (som ser glansigt ut) så hennes bajsar trillar sönder lätt, plus luktar lite stressat.
Får linfrön i maten, ca 5 dl om dagen.
Vet ej mer vad jag kan göra för henne
Det "senaste" nu är att vi plockar bort allt kraftfoder för att se om det är något som hon inte tål.
Hon går annars på ca 1,5 kg om dagen, blandat havre, betfor och hippo.
Hjälp mig!
Kom med tips och era erfarenheter!!