krubbitarremmar!

Nevertheless

Trådstartare
jag sitter just nu och skriver ett arbete om beteendestörningar hos häst. läste i nån engelsk bok om krubbitarremmar med spikar i!! dessa kan väl inte vara lagliga i sverige?? läste också att det fanns en variant som gav en elchock!stackars hästar som har sådanna! :cry:

Sv: krubbitarremmar!

aldrig hört talas om......:eek:
elhalsband finns till hund (tror det blivit förbjudet, men många, framför allt jägare använder det för att få hunden "rådjursren")

Sv: krubbitarremmar!

Har aldrig hört talas om remmar med spikar. Däremot vet jag folk som har klätt in boxen med eltråd så att hästen inte kan ta stöd mot någonting.
Etologiskt är allt detta vansinne. Hästen har börjat krubbita pga en stress, ofta magsår eller liknande. Man tror att den insöndras endorfiner som minskar smärtan. När man hindrar hästen från att bita så byggs det upp ännu mer stress.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 093
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 107
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar