krossad lr hel havre!

C

Chiqitita

Är de bättre att ha krossad havre eller hel havre till en gammal häst kring 20 års åldern? Kan dom ta upp näringen bättre i krossad? :confused:
 
Sv: krossad lr hel havre!

En häst i 20 års-åldern har troligtvis tillräckligt bra tändar att det inte skall göra ngn skillnad att krossa havren.
PL
 
Sv: krossad lr hel havre!

Om din häst har en för åldern normal tandstatus... dvs friska tänder... så kan du ge hel havre...
 
Sv: krossad lr hel havre!

Om du inte vet om din häst har bra tänder eller inte så kan du ge krossad ändå .. Då är du säker på att han får tillräkligt mkt näring :) :banana:
 
Sv: krossad lr hel havre!

Det lär hon nog upptäcka ganska så snart om hästen har dålig tandstatus då den börjar skita ur sig rejält mycket helhavre...annars finns ingen anledning till att krossa.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 488
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 166
Hästmänniskan Jag har nyligen köpt en häst som nu gått på lösdrift i några år. En 8-åring som senast stod på box vid typ 4-5 års åldern. Ägaren säger...
Svar
19
· Visningar
2 231
Senast: Tilde789
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 887
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp