Jag skulle vilja påstå att det där inte alls stämmer.Jag har märkt mycket hur mycket skit man får för att man inte äter lika mycket som "vanliga" gör. Min erfarenhet är att det finns otroligt mycket fördomar mot dom som inte äter som "vanliga" gör. Dom flesta tar för givet att man bantar, att man är ohälsosam, att man är sjuk osv. Det är till den grad att jag undviker att äta med folk.
Att tjocka alltid har det värre är fel tycker jag, sen får man ju skilja på modet och modellgrejen med att smala har det lättare där för ja, det har dom. Men i vanliga livet så har smala det verkligen inte alltid lättare än tjocka när det gäller fördomar och tråkiga kommenterar.
Du fick tex mothugg i en tråd om mat eftersom du presenterade en ytterst undermålig och kalorisnål kost som rimlig och normal. Den typen av påståenden, särskilt om de framförs med så hög svanshållning som du hade, ska inte stå oemotsagda. Det var alltså i det fallet inte angrepp på dig, utan ett ifrågasättande av att du menade att det var rimligt att äta så, dvs människor slog vakt om att inte reproducera knasiga ideal.
Visst brukade du väl förresten skriva här på Buke om att du fick behandling för anorexi? Att personer av omsorg har åsikter om hur en person som har en sjukdom som anorexi äter är kanske inte samma sak som förakt för smala, eller hur? Jag förstår det som att du mår bra idag, och det är ju jättefint, men din bild av hur det kan vara att vara kraftigt överviktig verkar ganska bristfällig.