Hur hanterar du den kroppshets som finns i dagens samhälle? Känner du av den? Hur påverkar den dig? Vad gör du för att stå ut med den? Har du några komplex gällande din egen kropp, och hur bemöter du i så fall dessa? Vad skulle du vilja säga till någon som mår dåligt idag, någon som går runt fylld av kroppsförakt och självhat?
Jag tänker inte så mycket på kroppshetsen längre inte den som finns i samhället åtminstone. Jag tänker mer att om personen är nöjd med sin kropp och mår bra i övrigt, behöver den personen inte ändra något och sluta lyssna på vad andra säger/tycker/tänker.
Själv får jag höra att jag är smal, speciellt när jag säger att jag vill få bort lite fett "men du är ju redan smal".... ja, det kanske ser ut så för att jag oftast har väldigt pölsiga kläder och mitt fett lägger sig på magen, vilket då inte syns med lite för stora tröjor osv. Hade det gått att omfördela fettet hade jag gärna flyttat det till rumpan istället, vill ha lite mer stötdämpning när jag sitter ner, men man kan inte få allt.
Jag la märke till när jag gjorde mig av med hästen har jag blivit större, men inget jag går runt och tänker på 24/7 eller mår dåligt över, i och för sig har jag varit i den sitsen för längesen.
Var på gymnasietiden när jag var som störst, då fick jag höra av andra hur stor jag var, sedan fick jag min IBS och rasade i vikt.
Jag tror det är viktigt att omge sig med rätt personer, jag har själv många bra personer runt mig och ingen av oss bryr oss om kroppsformer, vi är som vilka människor som helst.
Jag tror även det är lätt att hamna i kroppsförakts träsket, jag hatade att se mig själv i spegeln och tyckte jag var extremt ful, tycker förvisso fortfarande att jag är ful, men har lärt mig att inte låta det "störa mig" eller vad man ska skriva och acceptera hur jag ser ut idag.
Jag tror inte jag har några bra råd att ge mer än rätt personer omkring sig och inte jämföra sig med andra. Den enda man egentligen kan jämföra sig med är sig själv, vi har alla olika förutsättningar osv. Lite i dom banorna tänker jag.