>Kropps<kommando

KopparbergsEmme

Trådstartare
Sen länge är det ju kännt att man kan ha tecken på tex. fjärrdirigeringen, Vilket är ganska vanligt förekommande... Men på tåget till Linköping i fredags, lyssnande på Tainted Love med Soft Cell kände jag mig sugen på att tänka ut lite träning till min "så seriösa freestyle"...

Vilket gav mig iden till kroppskomando/dirigering!
Så nu har jag prövat och mycket riktigt,
när jag ligger -ligger hon
när jag sitter - sitter hon
och när jag ställer mig -ställer hon sig
Nu har vi lagt in rulla också bara för det var roligt...
(Ibland undrar jag om det någonsin kommer bli något vettigt av oss...)

SÅ, någon mer med udda tecken eller kommando?

Sv: >Kropps<kommando

Jag har lärt Zipper att slå med frambenen om jag lyfter benen med höga knän, diagonalt med mig så att säga.
Det är början på att försöka lära honom "spansk skritt".

Sv: >Kropps<kommando

Keo "High Fivear" när man "High Fivear" honom. Inget kommando-ord eller så från början. Sambo satte upp handen och Keo daskade till helt spontant. Det har blivit deras grej sedan Keo var pytteliten...

Och han skiljer detta från andra ord-kommandon där tassen är inblandad: "Tass" där han vilar tassen i framsträckt uppåtvänd handflata (dock tror han att det är det han ska göra när han kommer med apporten. Han har inte fattat att när man sträcker fram handen för att ta apporten så är det inte tassen man vill ha...), och "Tryck" när man lägger handen på golvet framför sig. Då ska han trycka till och så får han godis. Han kan trycka på fyra ställen i rad nu ( min hand-hand-fot-fot).

/Syrsa

Liknande trådar

T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 629
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer