Kroppen efter en graviditet

P

Piffelina

Jag har nu gått ner till min vikt innan graviditeten. Men jag kommer inte i min gamla byxor. Jag är alltså bredare över höften. Jag har hört att detta är vanligt och det kan jag förstå med tanke på vad kroppen utsätts för :) Hur är det för er andra?

Sv: Kroppen efter en graviditet

Japp, precis sa ar det for mig ocksa!! Jag gick ner alla 20 kilona som jag gick upp pa ungefar 5 veckor, men kroppen ser helt annorlunda ut nu. Bredare hofter och bredare midja. Och storre brost!

Jag kom i mina vanliga byxor efter 1 månad kanske, då hade jag gått ner det mesta av det jag gått upp. (25 kilo)

Jag upplever det som att jag har mer skinn runt midjan och att jag kanske är lite tjockare över lag. Tyvärr gick mina gamla jeans sönder när jag försökte slita på mej dem efter graviditeten, har ingen aning om varför :angel:.

Tuttarna är större, men det är nog för att jag ammar fortfarande.

Tror att mina extrakilon beror på för mycket choklad och för lite av den goda motionen, tyvärr....

Jag har bara magen kvar, benen och höfterna är de samma, köpte jeans i stl. 25 i tisdags ;)

Här är höfterna kvar men inga tuttar :cry:
Kom i nästan alla mina gamla jeans efter ett år fast jag vägde lika mycket som innan efter ett par månader.
Dom jeans jag inte kommer i nu efter två år får jag nog skänka bort.

Jag har typ 1 strl större kläder vid denna vikt motför vad jag hade innan graviditeten... jag har tappat sjukt mkt muskler framför allt men har även väldigt mkt mer daller/hud (gick ju upp och ner 53 kg)

Jag gick upp 20 kg och har väl gått ner ungefär 18 nu.
Mina lår är mycket smalare än innan, men höfterna och midjan är mycket, mycket bredare.

Efter en graviditet vet jag inte men efter fyra kan jag konstatera att jag plötsligt fått höfter och midja och inte längre har den mer pojkaktiga figur jag hade innan barnen! Efter sista barnet samlade jag på mig en massa extra kilon, jag har alltid varit smal förut, och gick nyligen ner, så det var en stor förvåning att jag faktiskt har lite kurvor!

Jag har fått bredare höfter, och något bredare midja. För tillfället är jag lite tjock, men jag gick ner till ca 5 kg mindre än vad jag vägde innan graviditeten. Då fick jag på mig jeans i strl 28, mindre än så går inte att stänga över höfterna. Och höga jeans använder jag inte, himla obekvämt.

Höga byxor går bort, det är inte bekvämt alls. Lite sladdrig över magen fortfarande :grin:

Tuttarna är en storlek större än innan, men de blev det redan under graviditeten. Så länge jag ammar så lär det vara så. De är lite för stora för min smak, då jag ändå är ganska smal. Fast nu har jag fått lite mer former, så jag klagar inte om midjan och höfterna förblir så här. Jag behöver bara köpa några byxor som passar :p
Lyxproblem för en som gillar shopping :angel:

jag har en hemsk kropp nu efter 1 1/2år, fladdrig mage,mindre rumpa,men större över höfterna, tjockare armar, allt e äckligt på mej. innan jag blev gravid vägde jag ca 56kg,gick upp till 73kg, ammade och gick ner till 58kg,känndes skönt kom i alla kläder.men jag slutade amma han när han var ca 7mån och efter detta så går vikten bara uppåt,väger nu ca 64kg och vill i allafall väga 60kg för att jag ska må bra. även fast vissa säger att du e ju ganska smal ,jovisst men det känns inte bra att man ska ha en kropp man inte själv tycker e snygg ....

Jag fick barn i måndags :)

Min kropp ändrades nästan inget under graviditeten, bakifrån såg man inget o magen var inte så värst stor, gick nog upp 12-13 kg tror jag o har nog gått ner 75 % redan nu efter 5 dagar.

Min mage står ut fortfarande men jag tycker bara det är absolut gulligt, det gör absolut inget om i alla fall hälften av putmagen stanar kvar då den faktiskt är ganska söt inga bristningar eller sladdrig hud, bara en brunbränd liten bula.

Men men som sagt jag har inte provat mina gamla tighta kläder då jag är livrädd att dra något tight över migg kejsarsnittsärr än så länge, jag tänkte ge det 2 månader innan jag provar :)

OT

GRATTIS till bebisen!

Jag har väntat på något livstecken från er! Hoppas att allt gick bra!

Grattis!!

Jag har också gått och funderat hur det har gått för dej..
:bump:

/Bollen

Grattis :banana::banana:

Hur gick förlossningen? Om du vill berätta alltså...

Fick barn för en månad sedan och har inte lyckats bli av med mer än 8 kg av dom 25 kg som jag gick upp. Har fortfarande gigantiska höfter å fläskig mage. Tips på hur man blir av med lite fler kg?

För mig funkade det med att ligga på soffan och äta godis och dricka kaffe :angel: Jag har alltid vart väldigt smal och är det fortfarande så jag är fel person att ge råd.
Men det är ju nyligen du fått barn så kroppen behöver nog återhämta sig innan du försöker med något. Det tog mig nästan 3 månader att återgå till min vikt innan graviditeten, gick upp 15 kg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 633
Senast: Twihard
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 467
Senast: Jeps
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka