kronrandsrekonstruktion

S

susannesjostrand

min häst skadades i hagen för 2 år sedan kronranden fläktses upp ,läktes så småningom men hornet bildades fel,växte rätt ut .rättades till av hovslagare och fungerade hyfsat till och från nu sista halvåret halt nästan hela tiden.Har nu fått hovledsinflammation och kotledsinflammation,pga.felbelastning.Nu vill vet.och hovslagare utföra kirurgi i kronranden för att hornet ska växa rätt med lång konvalecens.det finns inga garantier att det blir bra min häst är avsedd för hoppning på lite högre nivå så jag är lite skeptisk,har någon anna erfarenheter av dett svara gärna.

Sv: kronrandsrekonstruktion

Jag har ingen erfarenhet själv eller så, men har läst om det flera ggr i mina engelska hästtidningar. Och de hästarna har iaf blivit bra. Å andra sidans krivs det ju inte så ofta om fallen som går/gick åt skogen så..

Sv: kronrandsrekonstruktion

Låter väl som om du inte har så mycket val, pållen går ju med ont idag och fungerar ju inte till det du vill. Följ du vet o hovis råd, då har du ju en chans att hästen blir frisk.

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 736
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka