Kronofogden på Lambada

Sv: Kronofogden på Lambada

Jag håller med dig! Mycket dåligt annonserat!
Så många människor som kunde fått chans att vara där!

Ja jag är så ledsen att jag missade, dock så ringde min mamma dig igår och tyvärr missade vi stona ;)

Det känns skönt att hästarna har fått nya hem även om jag missade!
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Då undrar jag,,,,som ÄR UPPKÖPAREN,,,vad är det som du anser inte är korrekt??

Ni gav en version i era annonser, nu ger du delvis en helt annan. Vilken version som är riktig vet jag inte och det har för min del heller ingen betydelse eftersom hästarna är sålda vidare.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Den förklaringen jag gav HÄR går inte att lägga in på hästnet då teckenantalet är ganska begränsat. Skulle jag förklarat hela situationen där hade jag fått lägga den i flera osammanhängande annonser. Alla som ringde o pratade med mig, fick muntligt denna förklaringen.
Tack för din kommentar.
Mvh Nenn.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Annonsen ni hade ute löd som följer :
DRÄKTIGA FULLBLODSTON SÄLJES I DAG & IMORRN ( Notera med stora svarta bokstäver ) Annars slaktas dom 15/3
Sedan stonas namn etc... Ingenting om Lambada eller liknande .
Hade ni ( Din sambo) använt mindre skrikande bokstäver hade ni nog kunnat förklara er bättre och fått plats .

Jag väljer att inte lägga ut annonsen , då jag tycker det är att strö salt i såren vilket inte är min mening .

Ni har helt enkelt tjänat pengar vilket är helt ok !
Men äckligt sätt !

Nu slipper ni mig på ett tag för jag drar utomlands !
Hej svejs från Hambo
 
Senast ändrad:
Sv: Kronofogden på Lambada

Annonsen ni hade ute löd som följer :
DRÄKTIGA FULLBLODSTON SÄLJES I DAG & IMORRN ( Notera med stora svarta bokstäver ) Annars slaktas dom 15/3
Sedan stonas namn etc... Ingenting om Lambada eller liknande .
Hade ni ( Din sambo) använt mindre skrikande bokstäver hade ni nog kunnat förklara er bättre och fått plats .

Jag väljer att inte lägga ut annonsen , då jag tycker det är att strö salt i såren vilket inte är min mening .

Ni har helt enkelt tjänat pengar vilket är helt ok !
Men äckligt sätt !

Nu slipper ni mig på ett tag för jag drar utomlands !
Hej svejs från Hambo

Helt korrekt! Men det är som sagt DIN åsikt! Skulle jag komma över fler hästar som hotas av slakt, skulle jag absolut göra om det!
Det står jag för, och jag står personligen med Identitet för mina handlingar & åsikter, vilket är mer än man kan säga om ena hel del av ER som kommenterar här.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Jag fick som info i början att det var knorrevången som köpt upp hästarna till slakt.
Det var det inte, dom var inte ens inblandade.

Rätt!! Däremot var han på auktionen dagen efter i St Olof och köpte 5 hästar! Konstigt att ingen har kommenterat DET här.:eek:
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Rätt!! Däremot var han på auktionen dagen efter i St Olof och köpte 5 hästar! Konstigt att ingen har kommenterat DET här.:eek:

Vad tråkigt! På bilderna såg det ut att vara välmående hästar, synd att inte dom också fick en andra chans:(
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Trist att 5 hästar gick till slakt i st:olof, såg i annons att det var 2 travare, nån ponny & ett gäng shettisar som auktionerades ut. (bor 10 min därifrån)

Men samtidigt.

En död häst far inte illa om man ska hårddra det. :(
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Hej Hambo!

Nu fick du ditt svar, det du förmodligen ej ville ha.

Kan de köpa billigt och, ej sälja till förtjänst, så blir det slakt. Marknadsekonomi. Köp billigt, sälj till ett högre pris och lev på mellanskillnaden. Mer eller mindre gott.

För vilken risk tar en köpare som betalar slaktvärdet eller mindre? Svar: Ingen risk alls. Denne kan bara sälja vidare med förtjänst eller gå jämt upp genom att lämna till slakt.
 
Senast ändrad:
Sv: Kronofogden på Lambada

Hej Hambo!

Nu fick du ditt svar, det du förmodligen ej ville ha.

Kan de köpa billigt och, ej sälja till förtjänst, så blir det slakt. Marknadsekonomi. Köp billigt, sälj till ett högre pris och lev på mellanskillnaden. Mer eller mindre gott.

För vilken risk tar en köpare som betalar slaktvärdet eller mindre? Svar: Ingen risk alls. Denne kan bara sälja vidare med förtjänst eller gå jämt upp genom att lämna till slakt.

DU vet definitivt INTE vad du pratar om! Jag skulle aldrig slakta en häst om den inte blev såld!!! Varför i himmelens namn tror du jag har slitit med 20 hästar på stall hela Jä_la vintern?????
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Jag känner ej dig, du känner ej mig. Vad vet du om vad jag vet eller ej? Jag har mött din sambo Agne, som då jag mött honom är en glad och trevlig person. Ingenting negativt mot honom vid de tillfällena. Var och en har sin försörjning.

Min fråga är. Vart lämnar ni för hästslakt?

Jag bor i Halmstad och här finns inga ställen som tar emot.
Tidigare åkt till Kävlinge. Nu finns bara kadaverhämtning här.

Seriös fråga då jag ibland har häst som skall avlivas.
 
Senast ändrad:
Sv: Kronofogden på Lambada

Min tid tog slut.

Jsg vet precis vad jag talar om.

Jag har mött din sambo Agne vid tillräckligt många tillfällen. Han är glad och trevlig, men han tjänar sina pengar på att handla med hästar, döda eller levande. Han går för det som ger mest plus i kassan.

Och det har ej med hästslakt att göra i mitt fall, då jag gärna och med god aptit äter hästkött. Men i mitt fall gäller det skadade hästar som ej kan leva vidare. Söker du på min nick så finner du belägg för detta.
 
Senast ändrad:
Sv: Kronofogden på Lambada

Detta är ett sidospår, men hur många bönder blir fördömda då de handlar med nötkreatur - levande eller döda? Och har fräckhten att gå med plus på sin verksamhet?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 485
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 339
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 918
Senast: shia
·
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 479
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp