kroniskt smärtsyndrom

Nej, varför skulle det vara det? Men det är ju viktigt att ha koll på att mediciner ibland kan göra saken värre. Det är ju klart att man först utesluter det mest troliga innan man höjer dos eller sätter in ny medicin. Sen vet jag inte var du får ett det handlar om utsättning? Här är ett screenshot från FASS
Visa bifogad fil 95524

Mina mediciner: imigran nasal högst 6 doser, all form av smärtlindrande högst 6 doser. Tar ajovy som profylax.
Självklart gör man det. Det får dock inte vara så att smärtlindring inte sätts in alls av slentrian.

Vid utsättning av morfin får man enorma smärtor. Det är mer regel än undantag vid utsättning och det är där de stora riskerna finns att bruk går över till missbruk.

Okej. Ja att ta mycket triptaner är ingen höjdare men mycket annan smärtlindring är faktiskt ingen fara att ta dagligen.
 
Självklart gör man det. Det får dock inte vara så att smärtlindring inte sätts in alls av slentrian.

Vid utsättning av morfin får man enorma smärtor. Det är mer regel än undantag vid utsättning och det är där de stora riskerna finns att bruk går över till missbruk.

Okej. Ja att ta mycket triptaner är ingen höjdare men mycket annan smärtlindring är faktiskt ingen fara att ta dagligen.
Ja fast nu pratadea det ju inte om utsättningssmärtor. Och det är ju verkligen jättevanligt med läkemedelsutlöst huvudvärk. Det står ju som sagt med som biverkningar också.

Men nej, självklart aldrig slentrian
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 941
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp