Kronisk bronkit/ Kvickdrag/ förkylning?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Moja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 670
M

Moja

Min ponny har hostat en längre tid. Aldrig i hagen eller i stallet, Endast vid ridning,uppvärmning.
Han är lite snorig (genomskinligt snor)
Han är verkligen inte trött eller så och han tvekar inte för att gå ut och galoppera och trava.
Alltså så hostar han bara när han rids!
I somras ringde vi veterinär och frågade om råd. Hon tyckte att så länge han mår bra annars, och så länge han inte hostar när han står i hagen elelr i stallet så ska det inte vara någon fara.
Tänkte ändå höra lite här vad det kan vara för något?,
Någon som har något liknande?

Sv: Kronisk bronkit/ Kvickdrag/ förkylning?

Hade liknande på min häst, och jag tog ut vet. Hon tog prover, som gav otvetydigt svar. Då kan man känna sig säker på vad det är.
Annars är det väl jättesvårt att veta...
Min hostar om man inte har blött upp höet tillräckligt, men inget snor. Just snoret är väl tecken på något?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 994
Senast: Ceta
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 115
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej gott folk Har ett sto som är på väg att ge mig både blödande magsår och hjärnblödning. Hon är varmblod 5 år, aktiv i trav Kort...
2
Svar
21
· Visningar
2 791
Senast: MayGrace
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 144
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.