Kristaller...

fettso

Trådstartare
Byter ni verkligen bara dem en gång i månaden?
Jag har två katter,och har haft i två säckar i lådan,redan nu efter två veckor stinker den kiss...:confused:

Sv: Kristaller...

Då får du väl byta då.. Det är olika från katt till katt hur mycket det luktar och hur myclet de kissar.
Just nu har "jag" fyra katter (kattvakt) och två lådor med kristaller, varit där i två veckor och fräscht!

Jag provade att använda kristaller.
Fick ha i 2 påsar och det räckte 1½ vecka.
Men jag har 5 katter.

Men jag har inte fortsatt att använda kristaller, för en av mina katter vägrade gå på lådan.

En säck ska ju räcka till två katter i en månad men det beror ju på hur mkt de kissar och hur hur mkt det luktar.

Jag ska erkänna att jag slarvade lite sist, jag bytte häromdagen och då hade jag nog inte bytt på 1½-2 m¨ånader, det luktade ingenting (förutom när jag tömde :eek: ). Men annars har jag bytt en gång i månaden, har en kastrerad hankatt.

Har du okastrerad hankatt?? Kan kissa en hel del kan jag säga. ;)

Sen bör man, iaf med min, röra runt i lådan då och då för att undvika lukt i största möjliga mån.

Ja jag har ju det:angel: (Okastrerad hankatt)Men då vet jag,det är ju som sagt bara att byta oftare!!

Sen bör man, iaf med min, röra runt i lådan då och då för att undvika lukt i största möjliga mån.

Fast då får du väl upp de sönderfallna kristallerna som luktar? Min katts låda luktar inte så länge man _inte_ rör runt i den...

Vi byter efter två veckor ungefär, då börjar den bli mer gul än vit. Vi har också två katter.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 219
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka