Kristaller i urinen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sunshine98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 878
S

sunshine98

Vår ponny hade i november månad urinvägsinfektion. Behandlades 7 dagar och blev bra. Nu har han haft liknande symtom, men då inte urinprovet visade någon infektion, hänvisade vår veterinär till helsingborgs djursjukhus. Hon menade på att urinvägsinfektion på häst och då särskilt valacker är så ovanligt att det borde ligga någon annan orsak bakom det. Sagt och gjort! Idag bar det i väh till djursjukhuset och proverna som hitintills ar kommit visade att det var onormalt mycket kristaller i urinen. Vad betyder och beror detta på? Blodprovet visade att det fanns mycket protein.
Någon som vet något om detta?:confused:

Sv: Kristaller i urinen

Idag bar det i väh till djursjukhuset och proverna som hitintills ar kommit visade att det var onormalt mycket kristaller i urinen. Vad betyder och beror detta på?
Kristaller kan vara urinsten av olika typer och en typ orsakas av protein. Detta lan även visa p åskada pålevern som kan bero p åen massaolika saker.

Be veterinären förklara lite mer.

Sv: Kristaller i urinen

Får de andra provsvaren i morgon. Ska prata mer med veterinären då. Tyvärr pratar inte denna veterinär "enkelt språk"

Liknande trådar

Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 090
Senast: Lime
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 141
Senast: Disen
·
M
Hästvård Jag har en unghingst, islandshäst, som fyller 2 år i maj. I november hittade jag honom första gången liggande helt utslagen i hagen mitt...
Svar
12
· Visningar
1 667
Senast: Sazalamel
·
Övr. Katt Izze är nu inne på sin 3:e antibiotikabehandling mot detta otyg! Försöker ta det hela lite "kort" Fick det bekräftat just före...
Svar
5
· Visningar
5 903
Senast: plymen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka