Kanske optimistiskt av mig men jag tror inte att Ukrainas militär kommer att lägga en fot på rysk mark om de kan hjälpa det. De vet redan hur det är att bli belägrade. Plus skulle de kunna förlora en stor del av sin backup i resten av världen, som USAs. Det vill de nog inte gärna riskera.Det känns så positivt att läsa rapporteringen från krigen just nu när det går bra för Ukraina, lite som att hoppet faktiskt finns
Samtidigt kan jag inte låta bli att undra vad som blir Ukrainas steg när dom motat tillbaka ryssen från Ukrainas land. Ska dom gå vidare och sänka Putin?
Jag hoppas ju dock att Putin hinner sänkas av ryssarna själva, de som börjar kunna tänka klart. Ett hopp är ju att det to.m talas kritiskt om Putin i ryska stats-tv - det trodde inte jag skulle hända ever!
Utan görs det något åt Putin så blir det politiskt i resten av världen eller i landet. Ukraina själva vill nog spendera sina pengar på att bygga upp landet igen. Jag har även svårt att tro att deras fotsoldater skulle kämpa lika starkt i ett ev krig på rysk mark som de gjort för sitt land, de flesta vill nog bara se till att deras land blir fritt igen. Och de ukrainska politikerna är nog medvetna om det.