Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ganska schysst av dem.
Ja. Det är ju trevligt att åtminstone en part i detta krig följer krigets regler.Det är ganska schysst av dem.
Fast ändå är det ju bara en massa lidande världen över, det jag menade var inte att det mest upplyftande kring kriget i Ukraina, utan mest upplyftande i hela världen, varför det är tämligen deprimerande att det bästa som publiceras är att folk dör.Det är väl också minst runt tiotusen människor som fått sina hem befriande från en förtryckande främmande makt.
Varför tror han att hans åsikt efterfrågas?Elon Musk faller ungefär 750m lodrätt ned med den här tweeten.
Han har varit suspekt länge, även om vissa företag han investerat i verkar gå hyfsat bra.Elon Musk faller ungefär 750m lodrätt ned med den här tweeten.
Manlig hybris, brukar komma med åldern...Varför tror han att hans åsikt efterfrågas?
Frågan är om dom vågar ge sig. Tror inte det är så populärt i Ryssland eller av generalerna.Vill passa på att påpeka att Ukraina har innan sina offensiver informerat de ryska soldaterna i aktuellt område både via flygblad och SMS hur de ska bete sig för att ge sig. Det finns telefonnummer att ringa, och websidor att besöka.
Visa bifogad fil 102148
Elon Musk faller ungefär 750m lodrätt ned med den här tweeten.
Frågan är definitivt om de vågar ge sig.Frågan är om dom vågar ge sig. Tror inte det är så populärt i Ryssland eller av generalerna.
Jag såg noteringen tre döda därifrån, varav såvitt jag förstod var alla relaterade till ett totalt alkoholstopp på platsen.Såg att det även dog 5 stycken mobiliserade ryssar på 1 dag i novosibirsk, alltså under träning/upplärning. Kan inte låta bli att undra om dessa 5 möjligtvis var några av dom som egentligen var emot att kriga.
Han har ju t.o.m prövat att köpa twitter med nattmössan på.Är väl inte första (eller sista) gången han twittrar med nattmössan på
Nej, visst är det så.Är väl inte första (eller sista) gången han twittrar med nattmössan på
Precis! Det var ju uppe tidigare i tråden. Och det är faktiskt möjligt att ha två tankar i huvudet samtidigt. Det är bra att Ukraina röner stora militära framgångar. Det är bra att de lyckas återta sitt territorium och kasta ut angriparen. Samtidigt är det möjligt att tycka att det är sorgligt att tiotusentals unga människor dör i ett krig som de inte valt eller kanske ens förstår.Fast ändå är det ju bara en massa lidande världen över, det jag menade var inte att det mest upplyftande kring kriget i Ukraina, utan mest upplyftande i hela världen, varför det är tämligen deprimerande att det bästa som publiceras är att folk dör.
Vill passa på att påpeka att Ukraina har innan sina offensiver informerat de ryska soldaterna i aktuellt område både via flygblad och SMS hur de ska bete sig för att ge sig. Det finns telefonnummer att ringa, och websidor att besöka.
Rykten säger att i Kherson spelade Ukraina ut ett nytt kort.Ukraina återtar nu stora landområden kring Chersonfronten. Delar av den ryska försvarslinjen verkar ha kollapsat. Jag vet inte riktigt hur. Ryssland hade förstärkt Chersonfronten till max med sina tunga elitförband. Just det brukar tillskrivas som orsak till varför den Ukrainska motoffensiven vid Kharkivfronten uppe i norra Ukraina blev så lyckad, Ryssland hade helt enkelt flyttat för mycket förmåga ner till Cherson i Söder. Nu förlorar Ryssland stort på två fronter samtidigt då även Ukraina fortsätter sina framgångar runt Kharkiv/Luhansk.