För det första så klagade jag inte i mitt inlägg på att bli anklagad för att agera proryskt, jag ställde frågan om det var så jag skulle tolka
@Jefferys inlägg, där hen kommentarer det jag skrivit en stund tidigare men utan att kommentera mig utan istället skriva sådär generellt hur man ska förstå sånt som jag skrev om. Om det inte var menat som en "varning" för att lyssna på det jag skrev, så hade det varit lämpligt att vara lite mer nyanserad i sitt inlägg.
Och sedan kommer du och skriver i princip samma sak som Jeffery. Där jag för det andra inte delar er bild, och jag tror att det beror på vilka kanaler ni hämtar er information ifrån. Det finns i själva verket OCKSÅ en pågående diskussion om hur Ukraina ska kunna stå så starkt som möjligt när nästa skede i kriget inträffar, när de direkta militära operationerna avtar, oavsett när det blir i tid - vilket Ukraina är de som avgör, och inte vi. Jag tycker att det är oerhört kortsiktigt och blir farligt att endast få tänka på de strider som pågår här och nu, där det enda som får synas är direktrapporter med TV-spelston från fronten.
Att ni inte märker av den diskussionen, utan endast den ryska kommunikationen, kanske är för att det är de kanalerna ni följer? Att den inte syns här i tråden t ex är ju för att vi som tänker så inte vill vara i den här tråden pga hur man blir bemött.