Kremering..

J

Japanesen

Är det någon här som kremerat sin katt någon gång?

Hur lång tid ska det ungefär ta från att man "lämnat" över katten tills man får åka och hämta urnan?

Det är så att min kattunge vart akutsjuk den 18 dec och fick avlivas hos veterinären och jag ville ha honom kremerad, dom sa att dom skulle skicka ett brev när jag kunde komma och hämta honom igen men har fortfarande inte fått något, dom sa att det skulle ta runt
2-3 veckor..
Tänk om dom glömt bort att jag skulle ha tillbaka honom :cry:

Sv: Kremering..

Hej
kan du inte ringa dem och fråga, tycker det har gått lite väl lång tid nu. Tror det tog ca två veckor för mig när jag kremerade min gamla katt i höstas. Ring dem , det kanske bara är så att dom försökt nå dig men skrivit ner fel adress eller något sånt.

Sv: Kremering..

Avlivade min i höstas och kremerade han tog ca en vecka sen fick jag hämta honom så nu står han på bok hyllan i väntan på att grävas ner på landet

jag tycker du skall ringa kan vara så att dom har mixat ihopp det och tog katten till allmän kremering vi fick välja om vi ville ha tillbax han eller om dom skulle ta hand om honom = allmän kremering med andra djur.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: kolja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur