kraxande röst

nightcrawler

Trådstartare
Blev redigt sjuk i början på Maj. Låg i hög feber i fem dar och sen när febern var borta så började jag hosta. Inget jättehårt hostande men hostade mycke och ofta. Rösten försvann nästan direkt och jag har fortfarande inte fått tillbaka den. Jag kraxar alltså redigt och ibland försvinner den nästan helt. Gör jag ett harklande så blir det bättre men jag är fortfarande kraxig. Det har alltså gått över en månad sen jag började kraxa. Hur lång tid kan det ta innan jag får tillbaka min röst? Är jättejobbigt att inte kunna ändra tonläge och behöva harkla sig hela tiden för att rösten försvinner. Och framför allt jättejobbigt att inte kunna sjunga med när jag lyssnar på musik i bilen :(. Fast hunden är nöjd :cool:

Blev redigt sjuk i början på Maj. Låg i hög feber i fem dar och sen när febern var borta så började jag hosta. Inget jättehårt hostande men hostade mycke och ofta. Rösten försvann nästan direkt och jag har fortfarande inte fått tillbaka den. Jag kraxar alltså redigt och ibland försvinner den nästan helt. Gör jag ett harklande så blir det bättre men jag är fortfarande kraxig. Det har alltså gått över en månad sen jag började kraxa. Hur lång tid kan det ta innan jag får tillbaka min röst? Är jättejobbigt att inte kunna ändra tonläge och behöva harkla sig hela tiden för att rösten försvinner. Och framför allt jättejobbigt att inte kunna sjunga med när jag lyssnar på musik i bilen :(. Fast hunden är nöjd :cool:

Gå till VC och be att de tittar i halsen?

Jag lät som en rumpnisse över ett halvår efter en operation då slangen i halsen irriterat stämbanden. Det tog ett bra tag att läka ut.

Gå till VC och be att de tittar i halsen?

Jag lät som en rumpnisse över ett halvår efter en operation då slangen i halsen irriterat stämbanden. Det tog ett bra tag att läka ut.
Åh fy va jobbigt.

Får väl ringa VC då. Tänkte att det är nog ingen idé för det är väl nått som löser sig men nu här det ju gått så pass lång tid ändå.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar