Krav för att få ta b-licens

MoonFlight

Trådstartare
Jag hade lite fundering på att ta licens men kan inte någonstans hitta vad man ska ha gjort och vad man ska kunna innan man kan gå kursen.

Tacksam för hjälp med denna fråga alt länktips.

Finns det någon licens där man bara kan vara tränare och få träna på banan (typ Åby och alla dess träningsbanor) eller måste man ha "riktig" licens för det?

Senast ändrad:
Sv: Krav för att få ta b-licens

Det går att få ut en amatör licens som endast gäller för att träna.
De olika travsällskapen brukar ha kurser för det så bäst är nog att ringa till din närmaste bana och höra med dem när nästa kurs är.
God häst kunskap samt Tr ska du kunna.
Man ska även kunna visa att man kan sela en häst och köra den på banan.

Du ska ha kört snabbjobb med klocka på bana

Vart har du hört det? För att ta ut en licens för att endast träna så är det inga krav på att du ska kunna köra med klocka.
Däremot ska du kunna visa att du kan värma en häst på banan och vända upp och köra i tävlingsmässigt tempo.

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 465
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka