Kratta underlag

Här får man betala 4000:- om året för att få använda ridhuset och då ingår det att ridhusägaren sköter underlaget både när det gäller harvning och krattning av kanter.
Precis . Såna upplägg finns ofta men i TS fall gäller ju inte det och förväntningar finns på att ridhuset underhålls att kratta till sig efter ridning allmänt vilket är vanligt ffa när man har ett ridhus som tar emot externa ryttare och öht inga 4 papp i stallhyra ingår i sammanhanget ....
 
Precis . Såna upplägg finns ofta men i TS fall gäller ju inte det och förväntningar finns på att ridhuset underhålls att kratta till sig efter ridning allmänt vilket är vanligt ffa när man har ett ridhus som tar emot externa ryttare och öht inga 4 papp i stallhyra ingår i sammanhanget ....

4000 är i detta fallet ingen stallhyra utan enbart avgiften som externa ryttare får betala för att använda ridhuset. Men du har rätt i att det inte har med ts fall att göra eftersom de tydligen har andra villkor och kanske också då ett lägre pris. ;)
 
Vad skönt med ett sånt underlag! :)

På vår ridskola fungerar det inte så även om både jag och de som jobbar med banskötsel önskar oss blå att det vore så. Vad smidigt det vore att komma åt de där 2-dm-vallarna så enkelt! Och tidsbesparande inte minst, svischsvisch några varv så är man klar liksom, istället för att ta sig runt 160 m vallgrav för hand med kratta innan man kör runt med lilla fyrhjulingen.
Jag vet inte vad de har för underlag, vet bara att de bytte för ett tag sedan. Blir en "levande gödelstack" även om man mockar efter några år, så inte så mysigt kanske. :p
 
Läs . Du har ingen koll men ändå vidhåller du ? Läs som sagt . Och googla eller fråga de som underhåller ridhuset du besöker då och då . Jag lovar att det inte är så enkelt som det du anser och det du motsäger dig från de svar du fått , utan att du egentligen vet ett enda dugg . Sätt dig in i vad som krävs i fråga om underhåll av ridunderlag med hög belastning och allmänt ? Innan du svarar och ffa svarar med ngn attityd utifrån civila svar du får på ngt du själv förkunnat att du egentligen inte vet ngt om ?
Jag fattar inte vad det är du argumenterar emot oftast , utifrån det ? Du får jättebra svar från alla hela tiden mest . Varför frågar du på buke öht trots alla legitima svar du får oftast när du sen dissar dem trots att du samtidigt i samma fråga förkunnat att du inte vet ett dyft om det du frågar ? Med attityd deluxe ?
Vad är det jag ska läsa? Att ni hellre ser problem än lösningar och inte tänker utanför boxen? Jo tack, det har jag märkt. :grin:
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 597
Senast: Lobelia
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 440
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 434
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp