shlubberdubb
Trådstartare
Fodersäljaren var så snäll att de idag ringde dangrönt i danmark för att fråga om deras lucernpellets inneöll melass eller annan bindmedel. Svaret var nej. Då samtliga behöver protein så väljer jag hellre lucern än sojamjöl.
Fyra hästar i stallet. Två äter pelletsen med glädje. Två står bara och stirrar på krubban, stirrar på mig med en upsyn som säger "menar du allvar!?"
Två hästar tillhör syster yster. Två tillhör mig.
Gissa vilka två som tycker jag fått en totalknäpp i skallen?
Japp - MINA!
Min ena är en fetknopp som behöver protein för höet har uppenbarligen högt energivärde. Min andra är en fullblodsdam som behöver mycket energi för hullet men också en hel del protein.
Fullblodsdamen bara blåvägrar äta pelletsen uppblött men tuggar motvilligt i sig det torrt. Fetknoppen bara vägrar äta det blätt eller torrt.
Själv blir jag skogstokig.
Va i h-vete ska jag hitta på nu för att få upp proteinet i deras mat utan att för den skull stå med en miljard tunnor och byttor i stallet?
*hivar in pannan i väggen ett par ggr i ren frustration*
Fyra hästar i stallet. Två äter pelletsen med glädje. Två står bara och stirrar på krubban, stirrar på mig med en upsyn som säger "menar du allvar!?"
Två hästar tillhör syster yster. Två tillhör mig.
Gissa vilka två som tycker jag fått en totalknäpp i skallen?
Japp - MINA!
Min ena är en fetknopp som behöver protein för höet har uppenbarligen högt energivärde. Min andra är en fullblodsdam som behöver mycket energi för hullet men också en hel del protein.
Fullblodsdamen bara blåvägrar äta pelletsen uppblött men tuggar motvilligt i sig det torrt. Fetknoppen bara vägrar äta det blätt eller torrt.
Själv blir jag skogstokig.
Va i h-vete ska jag hitta på nu för att få upp proteinet i deras mat utan att för den skull stå med en miljard tunnor och byttor i stallet?
*hivar in pannan i väggen ett par ggr i ren frustration*