Kräsen valp!!

W

WimsA

När jag köpte min nu 14 v gamla valp så gav min uppfödare henne Nutra Nuggets valpfoder, så jag fortsatte, problemet är bara att hon är så kräsen, blanda i lite köttfoder vilket relsulterade i dålig mage :(
Några förslag?

Sv: Kräsen valp!!

Ge hunden det foder den ska äta, utan att blanda i nått...
Om hunden inte vill äta upp, så ta bort maten, tills nästa mål och ställ ner skålen med mat igen då. Förr eller senare äter hunden..
Funkar det inte och hunden tunnar ur mycket, så är ett alternativ att byta foder.
Syrrans äldsta hund var jättekräsen under uppväxten och hon fick byta hundmat ca 1 g/ månad :crazy:

Har haft samma problem med min ena schäfer, han åt dåligt
både som valp och unghund.
Vi insåg efter ett tag att han inte åt även fast vi tog bort maten, inte blandade i annat osv, det kunde gå dagar utan att han åt ibland :(

Vi köpte då fryst färsk foder ( Klass, Nordic tex), då åt han
genast mycket bättre!

Nu när vi fått en hund till ( konnkurrans), så har vi slutat med färskfoder och gått över till Purina lamm & ris, och han äter
i stort sett alltid som han ska :d

Ja det e ju det, jag hade 2 st valpar innan, å oj vad dom 2 kunde äta, nu verkar det inte intressant längre, å så blir man orolig, å därför har jag ju haft maten frame hela tiden, dumma mig!! =/
Sen så fundera jag på att byta foder, men inom denna rasen e det ju så mycket eksem å problem med huden, så blir man eftertänksam där! :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Men om du inte har haft den ensam så länge, så skulle jag vänta
och se om den började att äta.
I stort sett alla hundar äter sämre när konkuransen försvinner..

Ta fram maten, äter den inte ,ta bort.Erbjud den igen senare.
Prova så innnan du byter foder ;)

Börja INTE blanda in något, för då blir den ännu mer kräsen :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 853
Senast: Tiffany
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 009
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 802
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar