Kräkning - hur länge?

Tramptass

Trådstartare
I går kväll stal den 20 kg tunga hunden ett paket med ca 400 g margarin och har sedan dess kräkts x flera och där i mellan är han oförskämt pigg (till skillnad från matte ;)).
Eftersom inte allmäntillståndet är påverkat så är min fundering hur länge det är "ok" för hunden att kräkas?

Han är satt på fasta och avföringen är lite lösare än vanligt men inte diarré.

Sv: Kräkning - hur länge?

Dricker hunden också?
I så fall hade jag observerat allmäntillståndet och om hunden inte blev slö hade jag avvaktat. Det borde ju lugna ner sig med tarmvila eftersom margaring inte borde skapa något tarmhunder.

Om han dricker som vanligt eller helst lite mer och är pigg borde det inte vara någon fara. Dra i nackskinnet och se om det går tillbaks. Om det inte går tillbaks är han uttorkad och då bör man åka till veterinären oavsett hur pigg han är. Det är en del salt i margarin och det är inte bra för hunden. Om magen svullnar bör man också åka.

Ungefär en dag tog det för våran att bli av med 500 gram smör... :crazy:
Det luktade verkligen inte gott de sista spyorna, men hunden var pigg! :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 711
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Unghunden här har kräkts ett antal gånger under förmiddagen - först kom ju hela frukosten upp i ett par omgångar, men sedan 12-tiden...
2
Svar
37
· Visningar
4 056
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Hur länge klarar sig en hund utan mat? När jag söker så står det alltifrån 7-14 dagar och gäller oftast hundar som är kräsna och...
2
Svar
31
· Visningar
4 809
Senast: Migo
·
Hundhälsa Imorse när vi vaknade kunde hunden (hane, 22 månader) plötsligt inte resa sig upp. Han hade helt tappat kontrollen över sin bakdel. Vi...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 487
Senast: Aningsfull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar