• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pretty_Fly
  • Startdatum Startdatum
P

Pretty_Fly

vill inte sluta brunsta! :eek:
vad ska jag göra? hon har brunstat i 8 dagar nu och pissar rent ut sagt fortfarande massor.
kan dom brunsta mer om dom är typ "kära" i hingsten?
jag vill ju ha hem henne nu. min lilla plutta.
:cry:

Vem blev hon betäckt med? :confused:

Jag vet ett sto som brunstar i 11 dagar konstant...så henne betäcker de inte förräns åtminstone 5-6 dagar in i brunsten.

zeb .
det konstiga är att hon brukar brunsta kanske 3-4 dagar....

Ston är klart knepiga varelser..... Vår 4:a åriga Araba brunstar mest hela tiden... och likadant var det förra året....

Har brunsten "hängt upp sig" tro?
När jag skulle betäcka med fryst för ett par år sedan, så ultraljudade jag på min vanliga station för att slippa köra och ställa stoet på Flyinge för tidigt. Körde ner när min vet tyckte att nu är det dax om nån dag. Jag fick hem pållan efter 38 dagar, :crazy:. det blev en dyr historia, jag ville att de skulle spruta bort ägget när det inte hände något, men dt ville inte veterinären.
Det tog sig inte den brunsten, vilket inte förvånade mig när det "stått still" så länge. Brunsten efter var som vanligt och pållan blev dräktig i alla fall till slut. :)

Mitt sto var likadant i år.
Körde henne till hingsten när hon precis börjat brunsta.
Och hon bara fortsatte att brunsta och brunsta och brunsta... :crazy:
Vi valde att avbryta efter fem språng och sedan vänta och ultraljuda dygn 17. Inte dräktig. :(
Så det var bara att börja om igen.
Denna gången gick det dock bättre och hon slog ifrån efter fyra språng.
Ultraljudet visade att hon var dräktig! :)
Men det blev ju dyrare än jag hade tänkt mig! 58 dagar på hingststationen... :smirk:

usch ja dyrt blir det.
vi ska snart också avbryta om hon inte slutar och istället ultraljuda o se om hon har något ägg eller vad det är frågan om.

Mitt sto brunstade i 12 dagar (ovanligt för hennes del) men hon blev dräktig ändå, så tappa inte hoppet.
Har du ngn vet. som kollar med ultraljud efter varje språng/betäckning?

Mitt sto blev också så där när vi var hos hingsten (Majim G). I vanluga fall brunstar hon 3-4 dgr men jag lämnade henne där på lördagen, i början av brunsten och hämtade henne på tisdagen veckan därpå. Då hade hon varit brunstig och stått senast på lördagen men ville inte mer på måndagen. Alltså brunst från lördag-måndag=8 dgr!
tror att det kan bli så när de väl träffar hingsten. De liksom är så instllda på betäckning då men inte när de bara går hemma och skrotar... :D

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar