Kraftuttryck utan svordomar.

Hittade lite roliga:
Gamla Mustiga Förolämpningar
Sopprot
Pulver
Knickedick
Planta
Praktarsle
Plattfot
Potatisgris
Rötägg
Skabbhals
Slappsvans
Dummerjöns
Fåntratt
Blindstyre
Hönshjärna
Talglymmel (om någon som är tjock)
Storsnorkare (översittare)
Snortut
Snorslev
Skinnbracka
Kräkla (gnällig person)
Skabbråtta
Skojare
Gnällspik
Gnet (snåljåp)
Snorvalp
Tjockskalle
Tångräka
Gallfåne
Ärkebandit
Enfälling
Svinpäls
Syltrygg
Pottsork
Morsgris
Drummel
Lortpåse
Bondlurk
Dyngspridare
Gamla knölsvan
Kanalje
Krämare
Hagga
Luskung
Pajas

Gamla?! Jag använder med lätthet flera av dem och har gjort sedan jag var liten :o *nej, jag är inte så gammal*

Jag förstår att du inte vill berätta vad för område det handlar om, men jag blir mest nyfiken på det :o Får en tanke om att det är nåt med barn, men det kanske är helt fel ute.

Iallafall. Många bra kraftuttryck har du redan fått, tycker jag. Mina favoriter är attans, fudge, rackarns, jämmer och elände, fy bubblan, nä nu!

Får en tanke om att det är nåt med barn, men det kanske är helt fel ute.
Nej det är i vuxna sammanhang där det är viktigt med ett vårdat språk men att ändå kunna uttrycka sina känslor.
Vissa av sammanhangen har med kundhantering att göra.
Andra har med omgivningen att göra.
Typ grannar och så.

Min mormor sa alltid nar nagon hyste agg eller bara var allmant sur att 'Du ar ju varre an ett saltkar!'

Inte saker pa var det kom ifran men pa engelska sager man ju ofta att folk ar salta.

Jag brukar använda engelska svordomar, mycket enklare, buggery, buggery, bugger. Jesus Christ on a piece of toast, christ on a crutch, fudge är några favoriter. Vet inte om fuck räknas som svordom?

Annars kan man alltid falla tillbaka på Terry Pratchett särskilt om man är ateist: "Oh, random-fluctuations-in-the-space-time-continuum!" or "Aaargh, primitive-and-outmoded-concept on a crutch!”
38a781afbe5db7f820bf7f89853cffeb.png

OFCOM gjorde en rapport nyligen om lämplighet av svordomar i tv. "Watershed" reffererar till kl 9 på kvällen, och vad som är lämpligt innan och efter det.

OFCOM gjorde en rapport nyligen om lämplighet av svordomar i tv. "Watershed" reffererar till kl 9 på kvällen, och vad som är lämpligt innan och efter det.
Det där var ju inte som jag trodde.
Bäver var grovt och förbannat var milt.
Märkligt på min ära.

Det finns fler, det här var generella svordomar, det finns företeckning över rasistiska förelämpningar och annat också. Visst är det intressant? "Motherfucking Cunt" är ju då olämplighetens heliga Graal.

Jag tänkte ta med den i med att ofta känner man mindre allvar i svordomar på annat språk, och då kan man lyckas göra bort sig rätt bra.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 487
Övr. Djur En berättelse om vår Stäppvaran Tösen. Och en berättelse om hur illa vissa reptiler sköts. Med folk som slutar mata för att den ska...
Svar
11
· Visningar
1 620
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 255
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30