Kraftfoder under sommaren!

H

HHellberg

Är lite nyfiken på hur ni som tränar&rider era hästar "för fullt" under sommarmånaderna gör med utfodringen av era hästar?!
Efter ridning, ger ni hästen kraftfoder då eller är det som vanligt, som resten av året, att dom får kraftfoder morgon,middag,kväll sas? : )
Undrar även över grovfodergivam!
Klarar dom sig på enbart det dom betar?
Eller hur lägger ni upp det?

/Helena

Sv: Kraftfoder under sommaren!

Allt beror helt på vad det är för häst och hur mycket man tränar, Min häst får krafftfoder efter att jag ridit åker inte ut morgon, eftermiddag och kväll för att ge. Han får inget grovfoder då han har en massa att äta i hagen. men hur andra ska göra å inte kan inte jag svara på eftersom att det är så mkt som spelar in.

Min häst går dygnet runt på bete så hon får inget kraftfoder första månaden även fast jag tränar och tävlar, betet räcker. Sedan när näringen börjar gå ner så ger jag lite lusern och betfor efter ridning. Hon får inte några mängder foder på vintern heller, det mesta täcks upp av högivan då.

Mina hästar får foder 3 gånger/dag året om. De går i hage med lite gräs men inte tillräckligt för att jag skall dra in foder. De är bara ute under dagen. (galoppörer)

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 882
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 290
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar