Kraffts MÜSLI GRÖN

Springsteen

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av detta foder? Är det ett ok foder?
Smakligt, fräscht osv?

Jag har ett sto som är väldigt känslig för foder och kan inte äta kraffts pelleterade produkter, hennes mage säger Nej! (Pelleterade foder i övrigt är ett stort misstag med.)

Sedan så är hon extremt kräsen och har ratat x antal olika müsli sorter, inget har gått ner utom Mustangs och Eggersmanns müsli, men hittar inget
av deras foder som kan fungera med vårat nya, dåliga, hö.

Har räknat ut att jag skulle behöva ge 0.4 kg av detta dagligen, tillsammans med Lucern, Halm och Hö. Men det går ju bara för sig om fodret är bra i övrigt med!

Hon behöver nämligen något som gör att hon får lite mer protein i fodret.

Så vad säger ni om fodret?

Sv: Kraffts MÜSLI GRÖN

Jag fodrar med krafft grön och både jag o hästen gillar den :) Den luktar gott, ser god ut och hästen äter med god aptit! Har aldrig uppfattat den som dammig eller liknande :)

Bra värden också så man behöver oftast ge ganska lite! :)

Jag fodrar med denna müsli och både jag o hästen älskar den! :love::d Den luktar gott, har bra värden (behöver oftast bara ge lite för att täcka allt), ser god ut, dammfri och min häst som gärna lätt tröttnar på foder äter med god aptit så den borde vara god också! :D

Har bara positiva saker att säga om den! :bump:

Jo det är just detta foders värden jag vill åt.

Skulle helst vilja ge Mustangs Protein + Men jag vet inte om jag vågar ge det, det är ju i pellets form, annars hade det passat Perfekt! i den mån det går, till mitt hö och till hästens behov.
Skulle man våga om man blöter fodret?

Ferro äter det just nu och han äter det faktiskt! Han tycker inte om så många olika kraftfoder. När vi bådde i västerås så fick han Bailys musli som enligt mig är den absolut bästa muslin som finns! Ferro älskade den och var så fin i hullet och pälsen. Den till och med såg smakrik ut. :D Men här uppe i Umeå så finns det inte att få tag på så då fick kraffts duga, och tack och lov så äter han den, så det kan ju inte vara så illa. ? :crazy:

Bailys vill min knappt smaka på, matvägrade i två veckor på allt kraftfoder efter att vi gett henne det i ett par dagar :crazy: Försökt blanda med betfor osv.
(Inget fel på säcken, vi köpte två eller tre stycken och alla luktade gott och vi kollade igenom fodret noga, men hon skulle inte ha av någon av säckarna.)

Oj det blev visst två inlägg! :o:o

Min vill (SKA) ha sin müsli uppblött, annars slänger hon ur det ur krubban ;):d

Ja min får sin upplött med! För att få i henne så mycket vatten som möjligt, och så älskar hon "soppa"

Men jag undrar om jag skulle våga ge henne Mustangs Pellets, om jag blöter dem? Hon har ju reagerat på Kraffts pellets, och det kommer jag aldrig ge till henne igen.

Har ingen erfarenhet av just Mustang, bara krafft och de har min alltid gillat :) Men hon tröttnade helt på pellets!

Nej usch, jag vill bara att det ska vara lätt och fungera! Jag vill inte ha en massa pyssel och pyttsande :p
Jag vill ge Hö och ev. något kompletterande, inte tre olika sorters stråfoder och två olika sorters kraftfoder och sju sorters kakor... :angel:

Hahaha :D:D

Jag har alltid fått proppa i min prinsessa massa mat för att hon ska hålla hullet, hon har energi för 10 hästar och leker massor! 07:a som alltid växt mycket men aldrig haft någon "fulperiod" :laugh:

Men förra året klarade jag mig på hö (i stort sett fritt och det vart riktigt bra), krafft müsli grön (typ 1kg), betfor (½kg) och lite tokosel :) + att jag ger linfröolja och morötter också! :D:D

Det var riktigt skönt att äntligen kunna ge i stort bara hö, hoppas på att denna hösten/vintern/våren blir likadan! :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har varit så förskonad men har nu en kräsen 5 åring. Hon har tidigare ätit ren havre,vilket jag tror gått bra. Nu blir hon dock...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö jag har en 21 årig häst som går fullt ut fortfarande och är i super bra kondition och skick. Ingen gissar på mer än 15 år på han :) Nu...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har haft ponny med fång och IR, så är inkörd på att bannlysa socker och stärkelse närmast in absurdum. Det har släppt lite för "normala"...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 808
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Mitt sto tappar lätt hull under vintern, så nu ser hon riktigt tunn ut :( Men det brukar alltid lösa sig då pälsen är borta och allt det...
Svar
13
· Visningar
2 874
Senast: Eliseeh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama