Krafft vs Hippo

Något foder som jag hört mycket gott om är ..."Competition Rider mix"....jag minns inte vad bolaget heter men de har ju avelsfoder också.Hästarna blir väldigt fina på detta och konstigt nog ofta på ganska små givor.Så det måste vara ganska kraftfulla saker tycker man?Jag har dock inte provat än...kanske man skulle ge det ett försök...hm. :idea:

Säg gärna till när du har hittat bolaget så man kan kika närmare på det där.. Skulle vara suveränt!
 
Vad är det för hemsida, adress, tlfn-nummer dit då? så man kanske kan beställa hem en katalog å kika?
 
Synd att d ska va så lite försäljare av fodret.. Men, vill man ha det bästa så :)
Var det din kompis som använde det fodret? vilket använde hon? och vad var d för sorts häst hon använde d till? hur tränades den å hur var den i hullet osv?
Hittade ett foder som verkade perfa för hästen.. Sixteen plus hette det.
 
De har en lista med olika försäljare över hela landet....det finns säkert någon nära dej! ;)

Ja jag har också spanat in Sixteen plus...verkar vara ett väldigt kraftfullt foder. :D

Man bör kontrollera att den typen av foder man tänkt köpa...om man nu sysslar med avel...inte innehåller örter som kan vara skadliga för fostret i magen...då det ofta finns tillsatser av örter i deras foder.Alla är ju inte skadliga men en del kan vara det. ;)

Ja det var ju inte direkt en kompis jag såg det hos, utan hemma hos en som sysslar med försäljning av hästar.De tog hem pallvis och de påstod att hästarna var i så gott hull trots att de fick knappt halva mängden mot vad de fått tidigare med annat foder.Så nog verkar det bra... ;)
 
Hur mycket tycker du att jag ska ge en 16 årig vallack då som behöver få mer hull å som ska tränas upp å bli "fin"?
nya Krafft Groov hade jag ju tänkt å ge 2 kg, å 1-2 kg korn. Kan d räcka med 1-2 kg Sixteen Plus då tror du?
 
Jag har tidigare gett olika Krafft-produkter men ger nu Hippo Alfa för att det passar bättre in i foderstaten. Har inte märkt någon skillnad :confused:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 191
Foder & Strö Jag har sedan urminnes tider använt mej av Krafft grund till mina hästar. Jag är nöjd med fodret och har inte haft några större problem...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Mystofflan
·
Foder & Strö Har just räknat ut min hästs foderstat med hjälp av en foderbok och kom fram till att han får mer energi och mer smrp än hans "behov"...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: Kaki
·
C
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av vad som är bäst av krafft groov och hippo breed? Är det överhuvudtaget någon skillnad av betydelse på dem...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Senast: toughcookie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp