Krafft/Red Mill's müsli, struktur & pris?

pinky

Trådstartare
Jag hämtade nya foderkataloger på Granngården, ohc blev faktiskt lite nyfiken på Kraffts nya Müsli Grön.
Det skulle eventuellt vara intressant att fodra med istället för lusern nu när den blivit såpass dyr.:idea:

Men frågan är vad det är för struktur på just denna müsli? På bilderna ser det ut att vara hela bitar av råvarorna blandat med små, små pellets. Men man får ju inte veta exakt vilken av de olika sorterna som är avbildad...

Och hur är det med spannmålsinnehållet? Har ju en fånghäst, så jag vill helst undvika det så långt det går.

Någon som provat denna müsli, och vad kostade den isf per kg? :)

Senast ändrad:
Sv: Krafft/Red Mill's müsli, struktur & pris?

Puttar lite, för jag är också intresserad! Hur stor andel havre är det i den?

Samma fråga om hippo alfa, hur stor andel havre är det?

Korn gör inget för mig, då det inte är pga fång. utan snarare lite havrekänsliga toss-ston.

det finns ju den Blåa också, den är havrefri, den kör jag med :laugh:

Jo men jag ville ha ett foder med högre proteinhalt, att kanske byta ut lite lucern mot. :) müsli grön innehåller 135 g smrp, medan blå bara innehåller 80 såg jag nyss på hemsidan:)

Jag kikade på "gröna" säcken idag när jag var på GG. Havre stod först på råvaroförteckningen men det stod inga %.
// Linda

Det är rätt mkt havre i krafft grön muslin, Prinsen blev pigg som en spigg :rofl::p

Jag hämtade nya foderkataloger på Granngården, ohc blev faktiskt lite nyfiken på Kraffts nya Müsli Grön.
Det skulle eventuellt vara intressant att fodra med istället för lusern nu när den blivit såpass dyr.:idea:

Men frågan är vad det är för struktur på just denna müsli? På bilderna ser det ut att vara hela bitar av råvarorna blandat med små, små pellets. Men man får ju inte veta exakt vilken av de olika sorterna som är avbildad...

Och hur är det med spannmålsinnehållet? Har ju en fånghäst, så jag vill helst undvika det så långt det går.

Någon som provat denna müsli, och vad kostade den isf per kg? :)

Kolla www.krafft.nu :)

Jag tycker faktiskt att det är dåligt att de inte skriver ut råvaruinnehållet på produkterna på hemsidan! Vill man veta så får man antingen maila dom eller så måste man kolla på en säck.

En häst i stallet gick på gröna müslin i vintras, är osäker på om hon fortfarande gör det, men jag kan kika i stallet ikväll om jag hittar någon sådan säck. Återkommer i så fall:laugh:

Inte bara möjligt, det är helt sant. Hemsidor uppdateras ju ibland. ;)

Den innerhåller dessa saker !
Råvaruinnehåll i KRAFFT MÜSLI GRÖN i fallande skala

Ångkokt havre
Ångkokt majs
Havre
Ångkokt korn
Ångkokt sojaböna
Sojaskal
Solros
Sojaböna
Melass
Mikroniserad ärta
Gräs
Korn
Koksalt
Sojaolja

Vi har fodrat med de i de stallet jag jobbar i!

Den innerhåller dessa saker !
Råvaruinnehåll i KRAFFT MÜSLI GRÖN i fallande skala

Ångkokt havre
Ångkokt majs
Havre
Ångkokt korn
Ångkokt sojaböna
Sojaskal
Solros
Sojaböna
Melass
Mikroniserad ärta
Gräs
Korn
Koksalt
Sojaolja

Vi har fodrat med de i de stallet jag jobbar i!

Inget för min häst, det ser jag på en gång. :o

Nej man brukar ge till tävlinghästar , fölston & unghästar.
Skulle inte rekommendera de till en fånghäst , där i mot granngårdens havre fria musli är jätte bra! De ger vi till våran fångponny

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka