Krafft Protein eller Muskel till unghäst

Centaur

Trådstartare
Vad har ni för erfarenhet av Krafft Protein Plus eller Muskel i allmänhet och till unghästar (b-ponny) i synnerhet?

Lågt proteinvärde i höet detta året och det funkar bra ändå för en stor vuxen häst men inte för en liten 2-åring.... Jag får ihop det med lusern men då hamnar jag på 20-30 mj över tabell och man vill ju inte fodra på för mycket heller så funderar på om andra alternativ kan bli bättre.

Om jag ger 6 kg hö, 1 kg lusernhack och 0.5 kg Plus Protein så hamnar jag på:
58 MJ
340 g smbrp
31 g kalcium
17 g fosfor
13.5 g magnesium
0.6 g selen

Som jag förstått det
Om jag ger 6 kg hö, 1 kg lusernhack och 0.5 kg Plus Protein så hamnar jag på:
58 MJ
340 g smbrp
31 g kalcium
17 g fosfor
13.5 g magnesium
0.6 g selen

ska man tänka på att muskel är ett tillskott, de täcker alltså inte vitamin och mineralbehov hos unghästar.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Jag har problem med att få upp min tunna 3-åriga Oldenburgare i hull. Betet är slut så jag fodrar med grönt och fint hö. Höet har...
2
Svar
24
· Visningar
4 543
Senast: svea
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 509
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min ungponny fungera superbra på Krafft Muskel ihop med vårat hö som har dåligt med protein. Då låg ju det fodret på hela 370g smrp. Nu...
2
Svar
26
· Visningar
9 074
Senast: Breen
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar